Fredag den 24 maj 2013 Ny användare | Logga in  

Dagens skrivtips: Svenskarnas sexvanor | Nya bränder i Stockholm | Våldtäktsdömd får resning efter 10 år  Börja här!

sourzeforum
Diskuterar artikeln Barnmisshandel i Guds namn
Ja, dessa stackars barn finns överallt i världen. Vissa av dem upptäcks innan det är för sent. De här människorna har ju missuppfattat totalt vad kärlek är. De är sjuka sadister.Jag har sett barn här i Sverige, som fått epilepsi av misshandel. I det ena fallt med strikt kristen bakgrund.
inlägg #1
Ja, dessa stackars barn finns överallt i världen. Vissa av dem upptäcks innan det är för sent. De här människorna har ju missuppfattat totalt vad kärlek är. De är sjuka sadister.Jag har sett barn här i Sverige, som fått epilepsi av misshandel. I det ena fallt med strikt kristen bakgrund.
inlägg #2
Det är som alltid en aning bestickande då någon vill utmåla ett orsak-verkansamband som bygger på enstaka händelser. Även om just dessa specifika händelser är nog så påtagliga för dem som är inblandade. Helt sannolikt blir barn med förldrar kristna eller av annan trosuppfattning misshandlade, de svenska lagarna som förbjuder förälder att slå/ misshandla sina barn är mer undantaget som bekräftar regeln.

Ändå tror jag det dessbättre håller på att ske en omsvängning, e.g. påven har inte för så länge sedan sagt om sedan att slå barn: -Barn är skapade till Guds avbild, man slår inte Guds avbild.

Skall man se till det som dokumenterat ligger bakom mest misshandel och misär så är det missbruk av alkohol och droger. I majoriteten av misshandelsfall är förövaren påverkad av något.
inlägg #3
Rättelarn se: ...sannolikt blir *en del* barn..
inlägg #4
Jag har läst någon gång någonstans att Adolf Hitler fick en oherrans massa stryk som barn (av sin far), se hur det gick för honom!
inlägg #5
Annons:

#5! - Ja,tog inte han livet av sig? - Om jag inte minns fel! -
inlägg #6
Jag har själv varit utsatt för denna religiösa omsorg o var väldigt noga med att agera tvärtom när jag själv fick barn!
Men mycket har hänt under min livstid.
anonymt inlägg #7

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Upplevelsepresent.se