Söndag den 19 maj 2013 Ny användare | Logga in  

Dagens skrivtips: Krisen i förlossningsvården | Eurovision Song Contest i Malmö | Diskriminerande reklam Börja här!

sourzeforum
Ämne: Facebook ett klister som "kvicksand"?
Facebook är fint för där kan vi dela med oss av våra lyckligaste stunder, så som en av mina var tillsammans med mina barn i denna artikel. Men tyvärr ser jag allt för många som fastnar i "sociala medieträsket" och bli medberoende.

Många som redan mår dåligt, blir bekräftade i just den känslan och då fortsätter dom att öppna sitt inre i god tro men i sista änden så leder det sällan mot ljusare tankar om dom inte träffar någon som kan se igenom det som kommuniceras.

Hur ser du på all tid som du lägger på Facebook, är den genomtänkt och kan du sätta gränser?

Allt gott till dig!
Hälsar

Tord Sand c",)
anonymt inlägg #1
FÖR att upprätthålla vanliga sociala relationer så krävs rätt stora satsningar i tid,ork,förmåga, intresse. Man bör ha ett verkligt människointresse, man måste vara empatisk, kunna lida och glädjas med andra osv. DE personer som har en stor fungerande krets av VÄNNER satsar kollosalt på att det ska fungera.Vännerna är det viktigaste i livet. Inte bilen, sakerna och villan. De som inte satsar kan inte ha fysiska vänner bara "cyber-vänner". Hur länge ska vi nöja oss med det.??
anonymt inlägg #2
Jag kände en gång en mkt ensam man före IT-tiden. Han gick tre ggr om dagen till en näraliggande kiosk och köpte ett frimärke, ett äpple, en tidning osv. BARA FÖR ATT FÅ TRÄFFA EN MÄNNISKA. Jag tror att det för många är värre nu....
anonymt inlägg #3
Detta fenomen är både en trend och kanske en övergående fas, då vi efter en tid ser något annat i nya kommunikationsformerna eller sättet att umgås på som vi inte riktigt kan förlika oss med idag?

Personligen är jag oroad för den cyberstress som finns och ökar, att vi alltid ska känna oss närvarande och visa upp den finaste av fasader där barnen ler och maten står på bordet där vi alla mår bra och njuter av livet som om inga bekymmer fanns att visa.

Även detta är en övergångsfas, sanningen segrar alltid och intellektet där vi till slut kommer att inse att självbedrägeri alltid avslöjas och leder oss o fel riktning.
Tror på öppenhet, ärlighet och sanning i allt vi förmedlar.
c",) LivsInspiratör
inlägg #4
Annons:

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Upplevelsepresent.se