Söndag den 19 maj 2013 Ny användare | Logga in  

Dagens skrivtips: Krisen i förlossningsvården | Eurovision Song Contest i Malmö | Diskriminerande reklam Börja här!

sourzeforum
Ämne: Om att vara sig själv
Hej där!

Vara sig själv, det är svårt men samtidigt väldigt lätt. Vi är alla den vi är, oavsett om vi visar det utåt eller ej, men jag hoppas på en framtid där ingen behöver gömma sig bakom en mask. För det funkar inte att inte vara den man är, det kanske går ett tag men inte i längden. Jag önskar att jag var unik när jag säger att jag fick ändra på mig för att i så stor utsträckning som möjligt undvika mobbing, men jag tror att de flesta har samma problem som jag haft fast i olika utsträckning och i olika situationer. Så stå på dig och tro på dig själv. För det är en själv som vet vem man är, inte någon annan. Man känner sig själv bäst!

En tankeställare kanske?
anonymt inlägg #1
Jag har dolt mig bakom en mask i större delen av mitt liv, men på senare år har jag avsiktligt steg för steg demaskerat mig och själv upptäckt vem jag är, för det är ju eg. sig själv man lurar när man gömmer sig.
inlägg #2
SOM pensionär har jag tagit ut friheten rätt så ordentligt. Samt lagt av masken. Jag representerar inte någon, jag kan inte bli avskedad, statens kaka kommer en gång i månaden. Den är snålt tilltagen men jag fröjdar mig över att jag bo i ett land med Europas bästa statsekoniomi - så jag är säker på att få min slant. Inte så illa.
anonymt inlägg #3
Hur skall man kunna vara någon annan? - Besvärligt med konflikter hos det egna jaget! - Är det det som kallas att vara schizofren? - Två i en! -
inlägg #4
Hej alla!

Det finns många i vårt avlånga land som sätter på sig en mask i olika situation som ett slags skydd. En del försöker vara någonting annat än vad de är. Inte alltid lätt för alla att vara sig själva 100% i alla lägen. För en del människor kanske det till och med är skrämande att komma sig själv så nära.

Jag själv är alltid mig själv. Folk får ta en för den man är.
anonymt inlägg #5
Annons:

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Upplevelsepresent.se