Torsdag den 23 februari 2012 Ny användare | Logga in  

Skriv idag om: Ulf Kristersson och jobbkraven | Norges rätt dela ut Nobelpris | SJ-sträckan Göteborg-Malmö Börja här!

sourzeforum
Hmm, som katten kring het gröt, men inte här minsann!
Daniel Suhonen, chefredaktör för partiets tidskrift Tiden, säger till Svenska Dagbladet: ”Löfven måste nu ge plats i partitoppen för ett tydligt kvinnligt ledarskap. Eftersom kvinnorna är vår viktigaste väljargrupp tillsammans med invandrare och arbetare måste dessa grupper känna igen sig i den socialdemokratiska ledningen.”
Helsnurrigt resonemang. Inte undra på att partiet tappat snart halva sin väljarbas, jämnfört med toppåren!
Men vem bryr sig, pest eller koleran, svensk politik.

anonymt inlägg #1
...säger Lundby Wedin.

- "Han sade i går kväll på ett möte 'Jag är feminist'. Och det är han," säger hon.

Stefan Löfven själv var fåordig inför partistyrelsens möte. -
(Från SvD)
Men Tobias Jepsson vågar inte ta bladet från munnen, ja mer än Aftonbladet då...
anonymt inlägg #2
Hänger nog inte med i vad du vill ha sagt. Men jag vet ju sen tidigare att du inte är någon feminist, och det verkar vara det du hakat upp dig på? Men det vore intressant att höra vad du tror är orsaken till att de tappat så många väljare?
inlägg #3
De har tappat väljare p gr a TobleMona, Göran Buffeln Persson och Lju(g)holt.
inlägg #4
Jag tror inte svenska folket är så stora persondyrkare. I grund och botten tror jag det är förtroendet för politiken som är det viktigaste. Ingen vettig människa dömer ut en hel politisk ideologi för att en person i ledningen slarvar med något eller gör något fel. Det tror jag tvärtom många ser som mänskligt. Men det kan nog vara sådant som blir droppen som får bägaren att rinna över. Har man länge varit halvmissnöjd med partiets politik så blir det ett lätt val att ge upp partiet när sådana där fadäser händer. Det tar också fokus från partiets politik, och det är det minsta sossarna behöver just nu.
inlägg #5
Annons:

3 "Hakat upp mig"? Konstig beskrivning, vem har hakat upp sig, om inte riksdagen? Jag kritiserar enkönad feminism, precis som andra kritiserar kapitalism eller miljöförtörelse.
Du ser väl mina sossecitat? Varför "hakar du inte på", och förklarar hur bra det är med sossefeminism?
Att eliten i partiet, (och i andra) utslutande riktar in sig på kvinnlig problematik och kvinnliga väljare. Och manliga gräsrötter, som Tobias Jepsson tiger still.
Som om män och mäns problem inte existerade, annat än att peka finger åt.
anonymt inlägg #6
Jag kan inte se att de gjort skillnad på kvinnor och män i sin partipolitik. I såfall är det till nackdel för kvinnorna, för de har fortfarande inte lyckats komma upp i samma lönenivåer eller fått särskilt många positioner i näringslivet och på myndighetschefspositioner i samhället.
inlägg #7
Bra sagt Tobias. För min del skulle det vara bra om man lägger kärnkraften på hyllan för alltid. Inga fler svindyra kärnkraftsbyggen som tar så många decennium innan det betalar sig om det ens någonsin kan göras. Ingen vill veta hur mycket skattepengar det kostat hittills. Det vore olyckligt om man bygger fast sig för lång tid framåt igen, eftersom det är så dyrt både underhålla och bygga. Dessutom om olyckan skulle hända så har man inga motmedel. Man klarar endast enstaka scenarier, men långt från alla som naturen kan åstadkomma. Japan är bara ett exempel. Hellre stötta och skapa förutsättningar för mindre kraftverk av vind/sol eller annan ny teknik och vattenkraft, blandat med egen el framställning för privatpersoner. Då vore vi inte sårbara längre, ifall vi väljer att inte bygga fast oss i en stor dyr ekonomisk fälla. Dessutom kommer mer innovationer på energi marknaden uppmuntras. Som jag läste nyligen att i Tyskland framställer enskilda privata personer el, som motsvarar vad ett stort Svenskt kärnkraftsverk producerar idag.
Tror inte längre det finns så stort stöd från vanlige Svensson om gammalmodig dyr och farlig atomkraft. Jag ser gärna att de för fram en tydlig deklaration att atomkraften skall avvecklas till förmån för ny energiteknik. Det är min tanke om just energi för regeringar, för framtiden :)
anonymt inlägg #8

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Upplevelsepresent.se