@
[länk] Leif Erlingsson 2011-04-02 00:14 #59:
Jag noterade nyss att min länk i ovannämnda inlägg går till en tråd som inte längre finns kvar. För sammanhangets skull citerar jag därför här vad som stod på länken:
Kommentar till "Så dehumaniseras fienden" (tråden är nu borta), inlägg #22, post10748441, Leif Erlingsson 2011-04-01 23:45:
Tror du jag är så in i xxxxxxx dum att jag avslöjar vad jag jobbar med, utöver vad du redan vet? Jag behöver trots allt lite inkomst även i kronor, och jag hyser inga tvivel om att om fel personer får mer info så ser de till att förstöra det för mig. Jag vet t.ex. redan genom dina egna ord att du inte har någon som helst sympati för mig. Jag har trampat på många ömma tår genom mitt arbete med "pennan", så du har inget för att fiska.
Vilket också det var svar till "
GunnarL", då post10748438 2011-04-01 23:35 av "
GunnarL", som förstås också var kränkande. Jag har arkiverat hela den borttagna tråden här:
[länk] . Den dynamik vi ser här måste förstås, det är därför jag inte accepterar alltför omfattande retuschering av historien.
Det övergripande syftet jag har är att gå i dialog med det som ligger bakom kränkningarna. För kränkningar liksom allt annat våld av alla de slag är enbart symptom, och ska vi som mänsklighet någonsin helas -- bli ett -- så måste vi se såväl vad vi gör mot varandra som varför. Detta "varför" är min agenda. Återkommer i annan tråd om det.
inlägg #146