Fredag den 25 maj 2012 Ny användare | Logga in  

Skriv idag om: Bostadsrätt vs hyresrätt? | Egyptens presidentval | EU-toppmötet  Börja här!

sourzeforum
Diskuterar artikeln Jag vill slippa välja!
Visa sida: 1 .. 10 11 12 13 14 15
Leif Erlingsson, ja visst är wikipedia otroligt naivt och autistiskt emellanåt. Den anala niten bland vissa utesluter ofta den djupare förståelsen. Trots detta tycker jag ofta att det kan vara en bra startpunkt för att kolla upp saker. Om man kommer ihåg risken för torftighet och är beredd att söka sig vidare så kan man ofta få någon slags ökad förståelse. Det går dessutom ofta att ana sig till de djupare betydelserna bakom den torftiga beskrivningen.
anonymt inlägg #141
Jo. Men som jag för en stund sedan skrev till Red. när jag bad dem byta ut till engelskspråkiga Wikipedia [länk] , den motsvarande engelska texten på engelska Wikipedia är dock hyfsad. Jag upplever det varje gång jag går dit istället, en helt annan värld!
inlägg #142
Noterade att jag själv från #59 råkar länka till en numera bottagen tråd. Det som fanns på länken var i tråden "Så dehumaniseras fienden" och löd: "Tror du jag är så in i xxxxxxx dum att jag avslöjar vad jag jobbar med, utöver vad du redan vet? Jag behöver trots allt lite inkomst även i kronor, och jag hyser inga tvivel om att om fel personer får mer info så ser de till att förstöra det för mig. Jag vet t.ex. redan genom dina egna ord att du inte har någon som helst sympati för mig. Jag har trampat på många ömma tår genom mitt arbete med "pennan", så du har inget för att fiska." skrivet av min själv i svar till GunnarL 2011-04-01 23:45. Jag har nu lagt upp en kopia av den deletade (men viktiga!) tråden här: [länk] . Kanske är det ej möjligt att föra civiliserade samtal om mänsklighetens framtid på Sourze, som tankesmedjan Mänsklighet menade då de tog bort alla sina trådar?
inlägg #143
Märkte att jag inte tagit bort alla mina bevakningar när Leifs kommentar dök upp. Jo det stämmer att jag raderat 'Så dehumaniseras fienden' och mina övriga artiklar. Ber om ursäkt att jag då samtidigt tog bort era diskussioner. Det var inte min avsikt att förstöra något för er andra. Kände bara att det blivit för många personangrepp för att jag ska ha något nöje att vara kvar. Det finns många skribenter här som jag verkligen uppskattade, men det negativa började ta överhanden. Tack och hej.
inlägg #144
Javisstja Nexa, det var ju din text. Inte Tankesmedjan Mänsklighets, som jag tänkte - då jag visste att de tagit bort alla sina trådar. Jag kommer ihåg att du skrev att du lämnade p.g.a. debattklimatet, men fick aldrig klart för mig riktigt vad du tänkte i sådant jag skulle vilja bolla utanför forumet. Mejla gärna, du hittar enkelt min epost.
inlägg #145
Annons:

@ [länk] Leif Erlingsson 2011-04-02 00:14 #59:

Jag noterade nyss att min länk i ovannämnda inlägg går till en tråd som inte längre finns kvar.  För sammanhangets skull citerar jag därför här vad som stod på länken:
Kommentar till "Så dehumaniseras fienden" (tråden är nu borta), inlägg #22, post10748441, Leif Erlingsson 2011-04-01 23:45:
Tror du jag är så in i xxxxxxx dum att jag avslöjar vad jag jobbar med, utöver vad du redan vet?  Jag behöver trots allt lite inkomst även i kronor, och jag hyser inga tvivel om att om fel personer får mer info så ser de till att förstöra det för mig.  Jag vet t.ex. redan genom dina egna ord att du inte har någon som helst sympati för mig.  Jag har trampat på många ömma tår genom mitt arbete med "pennan", så du har inget för att fiska.
Vilket också det var svar till "GunnarL", då post10748438 2011-04-01 23:35 av "GunnarL", som förstås också var kränkande.  Jag har arkiverat hela den borttagna tråden här:  [länk] .  Den dynamik vi ser här måste förstås, det är därför jag inte accepterar alltför omfattande retuschering av historien.

Det övergripande syftet jag har är att gå i dialog med det som ligger bakom kränkningarna.  För kränkningar liksom allt annat våld av alla de slag är enbart symptom, och ska vi som mänsklighet någonsin helas -- bli ett -- så måste vi se såväl vad vi gör mot varandra som varför.  Detta "varför" är min agenda.  Återkommer i annan tråd om det.
inlägg #146
Hade tydligen redan upptäckt det en gång förut, 2011-05-21 12:57 #143.  Nåja, bättre en gång för mycket...
inlägg #147
Visa sida: 1 .. 10 11 12 13 14 15

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Upplevelsepresent.se