Fredag den 25 maj 2012 Ny användare | Logga in  

Skriv idag om: Bostadsrätt vs hyresrätt? | Egyptens presidentval | EU-toppmötet  Börja här!

sourzeforum
Diskuterar artikeln Riksdagsvalet – en teater
Visa sida: 1 2 3 4
Jag har partiröstat två gånger. Ena gången på 70-talet vann de borgerliga, (som jag då stödde med viss tvekan), för första gången på decennier. Andra gången på MP som då äntligen kom in i riksdagen. Nuumera röstar jag blankt sedan flera val. Röstar heller inte på feministpartier, vilka förordar fortsatt enögd statsfeminism med totalt vinklad s.k. "jämställdhet"! Aldrig!
anonymt inlägg #31
Mycket av politikernas propaganda (både höger- respektive vänsterblocket) är ren och skär fabler med tanke på att det råder konsensus sinsemellan samtliga partier angående storebrorssamhälle, ingen är redo att ge sig i kast med utredningen av 911 attackerna som triggade igång kriget mot terrorn (fallet med Egon Frid), granska läkemedelsföretagen där många individer dött på grund av vaccinering med mera. Precis såsom jag har begrundat att varken vänsterblocket eller högerblocket kommer att åstadkomma med att lösa de diverse problemen i världen, synnerhet i Afrika och Asien. Om man med sans och vett VERKLIGEN vill rösta på någon (parti) som motsätter sig globalisering, IMF (världsbanken), skapade pengar ur luften, multinationella företag, Rockefellers, Rotschild med mera, då är det värt att lägga sin röst blankt och anteckna till exempel Vaken på bakre sidan av röstkortet.
inlägg #32
Mats, hur menade du med detta: "Eller varför inte: 'Ahaa MI, ett maskulint Initiativ, se där, haha'. Partiet som skulle kunna utlova vad som helst eftersom alla löften redan är realiserade."? Menar du att det inte behövs ett "M!"? (Maskulistiskt Initiativ borde det väl f.ö. kallas, rent språkvetenskapligt?!). Menar du vidare att jämställdhet skulle vara viktigare än jämlikhet?
BB - bröd och bur-q-ua åt folket (NYTT! även åt Victoria och Daniel)

anonymt inlägg #33
Ja vad menar Mats egentligen här? Och vilka alla löfter är redan realiserade?
inlägg #34
Hej Jag menar att man på olika sätt försöker blanda rött och blått eller andra kända politiska "färger" i nya blandningar. Det ger ingenting eftersom grundingridienserna är de gamla. För att komma ut ur den låsning och brist på demokrati så måste man gå utanför. Stycket är förstås också menat att vara lite kul! / Mats
inlägg #35
Annons:

Jag måste säga att alla de frågor som enligt somliga inte alls får diskuteras, diskuteras väldigt flitigt!
inlägg #36
Visa sida: 1 2 3 4

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Upplevelsepresent.se