Torsdag den 9 februari 2012 Ny användare | Logga in  

Skriv idag om: Att jobba tills man är 75 | Knivskadade flickan i Hjällbo | Uteliggarldesignen på NK Börja här!

sourzeforum
Visa sida: 1 2
"Mammorna som väljer att vara hemma frigör väl för övrigt FLER arbetstillfällen än antalet dagisfröknar som blir överflödiga" Om man överhuvudtaget vill sätta upp ett antagande eller en modell för hur något påverkar i en samhällsekonomi så finns där alltid ett förbehåll "allt annat lika" det innebär att man bortser från allt annat som kan påverka. Du hävdar att om mammor stannade hemma med sina barn skulle det frigöra arbeten i motsvarande mån. Då bortser du från t.ex. de som är arbetssökande har inte nödvändigtvis samma kompetens som den kvinna som stannar hemma, hur ersätter man en syrra med en truckförare? De finns kanske inte på samma ställe?. Du bortser från de arbetstillfällen det utökade konsumtionsutrymmet två löner ger vs en. OSV. Du förenklar, kommer med svepande påstående som du inte har belägg för. Inte undra på att du skriver anonymt.
inlägg #11
Vad Sverige behöver är att Alliansen vinner valet och att Sverigedemokraterna kommer i Riksdagen. Sverige måste köras ner i botten innan man kan bygga något nytt. Alliansen har raserat människornas tro på Sverige (gäller ej höginkomsttagarna, Reinfeldt har fixat 150 000 i skattelättnader för sig själv och sina gelikar). Sverigedemokraterna skapar hat och invandrarna kommer att isolera sig ännu mer. Allt detta innebär att Sverige kommer att skrotas i sin nuvarande form (hoppas på en fredlig revolution). I framtiden krävs det helt enkelt ett marxistiskt inriktat styre. Gäller även övriga världen. Marxistiskt styre i världen är historiskt betingat. Det förstår inte liberalerna som är för minskat demokrati som t.ex. privatiseringar. Varje privatisering är en minskning av demokratin. Det borde liberalerna tänka lite närmare på. Sverigedemokraterna är en nazistisk utlöpare. Leve kommunism (såsom Marx beskriver den). Tack media (95 % av tidningar är borgerliga) att ni skriver om valet på ett sätt som gynnar Alliansen och Sverigedemokraterna.
anonymt inlägg #12
Artikelförfattaren har redan förenklat (och dessutom förvridit), jag påpekade bara att han helt har ignorerat en annan del av ekvationen. Jag begriper också att verkligeheten är långt mer komplex. Artikelförfattaren målar dock upp en enkel sossevinklad verklighetsbild som har lite med den faktiska verkligheten att göra. Kan du bidra med egna insikter, eller är du bara kapabel att gnälla över min åsikter?
anonymt inlägg #13
Förre presidenten Truman skrev om politik att: -"Om man inte tål värmen har man inte i köket att göra". Vad som gäller är att du skrev ett korkat inlägg, det om att de på vänstersidan skulle vara mindre intelligenta, vilket i grund är felaktigt, därmed sköt du dig i foten genom att i ditt påstående göra något som du hävdar vänstersidan gör. Om det skall kännas meningsfullt debattera ekonomi i sak måste du komma med inlägg med en aning mer substans i, än vad du hitintills gjort. Om jag bidrar med egna åsikter får andra bedömma, det råder nog delade meningar. Eftersom jag till skillnad från dig inte skriver anonymt kan man, genom att nicket är länkat se vad jag skrivit tidigare.
inlägg #14
Visa sida: 1 2
Annons:

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Upplevelsepresent.se