Torsdag den 9 februari 2012 Ny användare | Logga in  

Skriv idag om: Att jobba tills man är 75 | Knivskadade flickan i Hjällbo | Uteliggarldesignen på NK Börja här!

sourzeforum
Diskuterar artikeln Ska vi gifta oss?
Du skriver väldigt bra Johan! Den där kravlösa och stora, eviga kärleken finns faktiskt på riktigt. I förrgår firade jag och hustrun 35-årig bröllopsdag och i dag är det 37 år sedan vi flyttade ihop. Det har varit fina år - inte problemfria - men fina. Nu när vi börjar komma upp i pensionärstrakterna har varken hon eller jag någon högre önskan än att vi skall få förmånen att ha några goda år och få åldras tillsammans. Vi har tre välartade barn och tre barnbarn - och hoppas på fler (ja, inte barn men barnbarn). Jag är mycket nöjd med mitt liv och mitt äktenskap.
anonymt inlägg #1
Jag såg ett avsnitt av lyxfällan för några veckor sedan, det var ett par som hade förköpt sig med kontokort, så nu hade inte råd att gifta sig, de grät en skvätt över detta. men då tänkte jag i min oändliga vishet att varför inte bara skaffa en vigselförrättare, betala ett par hundra och få det hela gjort? men nej, det fungerar inte så, för de flesta är det inte vigseln som är det viktiga, det är själva brakfesten.. 'jorden anropar halåååha'
anonymt inlägg #2
Egentligen skulle jag inte haft något emot att ha levt i ett hyggligt parförhållande redan från skratsch, men nu blev det inte så - min lekperiod varade till trettio med mest korta förhållanden och tillfälligheter, bara två som varade i mer än ett år. Men så hittade jag en brud som ville ha barn och ansåg att jag var den hon ville ha barn med - det varade i fjorton år då en annan tjej hade samma ide - det varade i sju år - vi är fortfarande vänner tack vare barnen och fortfarande ogifta :-)
inlägg #3
Annons:

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Upplevelsepresent.se