Fredag den 25 maj 2012 Ny användare | Logga in  

Skriv idag om: Bostadsrätt vs hyresrätt? | Egyptens presidentval | EU-toppmötet  Börja här!

sourzeforum
Visa sida: 1 2
LO:s ledning anser nog att deras anslutna kan tänka själv. Men för att överlåta tänkandet, så har Wanja Lundin avlönat en av sina chefredaktörer på partiorganet Aftonbladet med en jättelön. Helle Klein hade förra året c:a 140000:- i lön plus 50000:- /mån i pensionsavsättning. Hur fungerar det med den politiskt objektiva granskningen? Hörde ni något eller läste ni något ifrån HK då Wanja Lundin trampade i klaveret. Nä, trór de ja, husbonden biter man inte i benet, för då åker man ut. Har några fackliga ombud ifrån byggnads fått vara med och sätta löner på partiorganet?
inlägg #11
Jag vet inte riktigt hur stor ägarandel LO har numera, det är ju norska Shibsted som äger liksom de äger SvD. Men eftersom de har olika politisk prägel så använder man väl tillsättning av chefredaktörer för att få läsare som passar till profilen. Då kanske lönen blev ändamålsenlig...
Men det är intressat att se att oppositionen på ledarnas försök att fösa in medlemmarna i politiska fållor väcker motstånd
anonymt inlägg #12
Debatten på Byggnadsarbetarens hemsida fortsätter:
"Har ni börjat att censurera på Byggnads, när man gör ett inlägg om vad en medlem har tyckt. När jag sympatiserar med Kents åsikt om att inte betala "sossarnas" valkampanj.
Det här börjar likna Ryssland", skriver Hasse i Halmstad
"Kränkande av Byggnads
Nu när det så här Börje Lillsjö /2010-09-07/ att trots att jag är en sketen knegare så tycker jag att alliansens politik gynnar alla. Och oavsett historia hit och dit så är vi nu inne i år 2010. Saker och ting förändras. Är det inte dags även för LO att inse detta.
Jag upplever det kränkande att jag ska bli uppmanad gång på gång av Byggnads att rösta på Mona och company. Vilket skämtgäng.
Ulf Johansson"

anonymt inlägg #13
Debatten visar att det inte är så smart att i facklig regi uppmana medlemmarna att rösta på ett visst parti. Antagligen skulle S få flera röster om de berättade vad facket har åstadkommit under det senaste året.
Här är ett nytt inlägg som jag citerar:
"Låt folk rösta efter övertygelse
Ja, nu är det tid att träffa representanter från sossarna och från facket ute på arbetsplatserna igen. Människor som man endast ser varje gång det är val på gång, övrig tid LYSER dom med sin frånvaro.
Dom ska då tala om för medlemmarna att , "RÖSTA RÖTT"!
DETTA ÄR ETT SÄTT ATT OMYNDIGFÖRKLARA FOLKET PÅ ARBETSPLATSERNA.
Jag tror att dom flesta vet hur dom ska rösta utan att bli påverkade på jobbet.
Jag har ALDRIG försökt att tala om för någon annan person hur hon/han ska rösta. LÅT VARJE INDIVID RÖSTA EFTER SIN ÖVERTYGELSE.
LO medlem sedan 1958, men ALDRIG RÖD."

anonymt inlägg #14
Visa sida: 1 2
Annons:

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Upplevelsepresent.se