Torsdag den 9 februari 2012 Ny användare | Logga in  

Skriv idag om: Att jobba tills man är 75 | Knivskadade flickan i Hjällbo | Uteliggarldesignen på NK Börja här!

sourzeforum
Visa sida: 1 2
Jag skulle tro att miljöpartier kommer att spela samma eller större roll, även globalt, som vänsterpartier gjorde under 1900-talet. Om ni inte alla partier blir miljöpartier. Men "fjällrävar" m.fl. har funnits i hundra år, SNF i Sverige, och de första resultaten blev nationalparkerna. Här och i USA och på andra ställen. Man ville skydda unika områden och vissa djurarter, de som sent omsider även fridlystes. Sedan tillkom andra problem, nerskräpning, nedsmutsning, förgiftning, nu sensat plasten i havet, och allt accelerar vansinnigt snabbt. "Miljörörelsen" är spjutspetsen, har säkert gjort felbedömningar ibland, men även förlöjligats eller mött hårt motstånd från marxister, kapitalister, kemiindustri och andra. Idag är vi alltmer medvetna om att "miljön", biosfären, naturresurserna osv är grenen vi sitter på! Men skippa feminismen MP! Håller du med?
inlägg #11
11# Jocke, då jag enkelt sammanfattar dina inlägg kommer jag osökt fram till att minnena och historien är framtidens näring. Men din sista mening manar till mer fördjupning. Jag har tidigare debatterat med TU:s VD Anna Serner (åsiktsmaskinen), i bl.a. trendbrottet för kvinliga maktpositioner. Om du vill ha en extra Meta-tablett till kvällens kafffetår, så finns ett av mina inlägg på min blogg under rubriken Trendbrott: [länk]
För att få mer förståelse av sammanhanget bör du kanske främst läsa hennes artikel: [länk]
inlägg #12
Nu har jag läst länk två och kommenterat!
inlägg #13
Undrar om inte Maria har läst min artikel. Hon har nu tagit upp kampen mot Gudrun Schyman och Lars Ohly. Vinner hon valet så skall skattebetalarna stå för utjämningen mellan mäns och kvinnors löner för de offentliganställda. Nästa steg är att bara anställa kvinnor i offentligheten, då behövs ingen utjämning och arbetet blir förmodligen bättre utfört utan diskriminering.
Helt ovidkommande passar jag på att ge Ohly en vink. Jag förstår inte varför Lasse Ohly (numera O´h-backlund), kräver fler lärare på grundskolan. Han vill inte att skolskolk skall beivras då han inte tror att ett sådant beteende har någon som helst inverkan på elevers framtid. Min konklusion "mera skolk mindre lärare".
inlägg #14
14 Jag ger dig rätt Ström! Jag har nu sett MP:s annons. Det är ett könsrasistiskt parti, som inte har mycket med miljö att göra! Seriöst miljöarbete hänger ihop med biologi, matematik och annan naturvetenskap. Statsfeminism, genusvetenskap och öppet mansförakt är dess raka motsats!
MP:s annons (med en nedåtbörjd manssymbol/järntecknet) "Den heterosexuelle, västerländske mannen varken kan eller ska representera oss alla. Det är dags att ta de politiska konsekvenserna av detta och modernisera Sverige. Löner ska jämställas. Styrelser kvoteras. Och straffvärdet på sexköp ska höjas."
Men så har de manliga språkrören. Gahrton, Schlaug och Eriksson också kännetecknats av omanlighet och ynkedom. Inga män i/till Miljöpartiet - ajöss med det, här har ni min fot!
inlägg #15
Visa sida: 1 2
Annons:

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Upplevelsepresent.se