Torsdag den 9 september 2010 Ny användare | Logga in  

Börja blogga i Sourzes bloggfabrik!

sourzeforum
Diskuterar artikeln Du som var min Mor
Sådant är det sociala arvet - det gäller att bryta det - har Du kunnat? - eller fortsätter Du att vara svåråtkomlig - kan Du känna empati? - med någon? - vågar du kramas - på riktigt? - eller är Du lika ensam?
inlägg #1
Jan Olsson: föreslår att inte ställa allt för "nära" frågor. Ingen frågar väl dig om du vill kramas - eller? ;-) I övrigt tror jag inget däggdjur kan bryta mot evolutionära principer UTAN att det kostar - HM, en del av livet....
inlägg #2
Inger har tyvärr inte förstått det jag skrev - tyder det på Ditt sociala arv? -
inlägg #3
#3 Jan Olsson: Varför ord som " svåråtkomlig" till Birigtta Steiffer? Fult ord i en kommentar - För övrigt, snälla, gör mig inte dummare än vad jag är!
inlägg #4
Kära Inger! - Svåråtkomlig - motsatsen till öppen & utåtriktad - vad betyder det i Ditt språkbruk? - jag tror inte att Du är dum - ingenting tyder hitills på det - men vårt sociala arv kan sätta "fälleben" för oss i tankeverksamheten - träffar oss på punkter där vi minst anar det - och kommunikationen mellan oss (människor) haltar plötsligt betänkligt - vilket är synd - då vi egentligen inte vill annat än gott!!
inlägg #5
Annons:
"Svåråtkomlig" betyder SEXUELLT detsamma på skånska! Kanske är det åldersbetingat? Visst: man menar gott. När jag nu skapar blogg kommer jag att "dra av byxorna" - hur god tror du människan är? ;-)
inlägg #6
Jan: "SOCIALA ARVET" fuck it!
inlägg #7
Jag har förstått att vi pratar olika språk - tyvärr! - det är möjligt att det är åldersbetingat - jag kunde nog vara din Far om man ser till åldern - men jag tror vi har samma dialekt - om det kan vara till någon tröst - sen ser jag att Du även är "slängd" i Engelska språket - där jag dock hade föredragit "fy för faen" på skånska, eller nåt annat "rälit ord" - Ha de bra!
inlägg #8
Är du runt 75? Jaja, livet går vidare. Med eller utan ADHD-barn ;-( Även jag ska försvinna och sjunga halleluja, på vägen, antar jag. Då är jag inte så tuff. Min dotter lovade mig IDAG att INTE sjunga samma sång ;-) Fast hon har heller ALDRIG legat samhället till last. Märkligt?
inlägg #9
Birgitta: Din dikt gav mig någonting liknande en elektrisk stöt. Jag är inte ensam. O just 3 gånger! Min mor förnekade mig oxå 3 gånger. Först när jag föddes o hon dumpade mig på barnhem. Sedan när hon blev kallad till rättegången mot pappa för hans övergrepp påp mig och valde att strunta i mig helt.Jag var 15 år o helt ensam:på den tiden fanns inga stödpersoner med som nu. Och till sist när min lilla flicka drunkande.Jag var så desperat ledsen o kände mig så ensam o sökte upp henne för att det trots allt varit hennes barnbarn . Hon tittade hånfullt på mig o sade:nu kan du inte klandra mig för att jag dumpade dig:jag mördade dig i alla fall inte! Jag var 22 år och det var sista gången jag såg henne men hon lever ännu.
anonymt inlägg #10

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Jobbsök

Sök enkelt bland tiotusentals
jobbannonser hos Workey:

VAD

titel, nyckelord el. företag

VAR

Upplevelsepresent.se