Torsdag den 9 februari 2012 Ny användare | Logga in  

Skriv idag om: Att jobba tills man är 75 | Knivskadade flickan i Hjällbo | Uteliggarldesignen på NK Börja här!

sourzeforum
Visa sida: 1 2
Hej
Linda (artikelförfattaren) här. Jag vet inte riktigt vad jag ska svara (inte för att nån har ställt nån fråga heller). En del kommentarer förstår jag inte alls. Jag har t ex blivit kallad för "ni" och anklagad för att vilja utrota hela mänskligheten. Eeh koko? Vidare har jag blivit kallad för manshatare, vilket är så långt ifrån sanningen man kan komma (funderar på att skriva en artikel om min manssyn längre fram).

Och så var det det här med verklighetsnärvaro och ordination av amerikanska antidepressiva läkemedel (Prozac) och jag måste fråga Daniel1978 hur det står till med hans verklighetskoppling eftersom han läser om bergstoppskapning och tycker att det är fel att vara negativ. Undergångar vet jag inte hur han kopplar ihop med detta alls.

Och, Jocke S-43, Fader Solen ja. Har inte han gjort tillräckligt med skit vid det här laget? Är det inte dags för lite balans. För allas skull, inte minst Jordens söner. Och kritisk åt båda hållen ska man vara. Jag kan bli fly förbannad på mina "medsystrars" passivitet.

Linda
inlägg #11
"patriarkatet" . vilket j-a skitsnack! Så fort det finns något att skriva om så sägs "patriarkatet!"
inlägg #12
Hej Linda, vad har Fader Solen" gjort för ont? Ja även den har sina fläckar. Iaf, klart att det köns som varit mest aktivt, även på kvinnans villkor och begär, som jag skrev. Också har begått misstagen, tillsammans med alla fördelar som inte minst kvinnor kan njuta av. De skitigaste, farligaste, tyngsta och kallaste jobben är än idag manliga och kommer att så förbli.
Så jag tycker det är rent skamligt att här blanda in "mammas tuttar", (vilka får så mycket uppmärksamhet ändå jämfört med pappas prostata) om miljöförstöring, o liknande. Även om det verkligen är 400 bergstoppar (låter mycket).
Vet du f.ö. hur många gruvarbetare som dött genom tiderna, eller dör idag per år? I Kina eller Sydafrika (nämnt av mig, men som du inte kommenterat förstås). Och vilket kön tror du nästan alla av dessa gruvarbetare tillhör?
Jorden och solen tillhör oss alla, inte ett visst kön!
Metaforer mellan miljöförstöring och diverse övergrepp mot endast ena könet är ovederhäftigt och omoraliskt!
inlägg #13
En fin liten låt av Pantera som heter War nerve, från skivan The great southern trendkill.

"Truly, fuck the world, for all it's worth
every inch of planet earth"

osv... :-)
anonymt inlägg #14
Alltid ett lika stort problem, det här med tappad respekt för vår natur, suck! Det kommer att slå tillbaka på människan, kanske inte i vår ålder men i senare generationer.
Någon gång tycker jag att det även borde bli modernt att värna om det vi har, att försöka förbättra och förfina våra tillgångar istället för att förfula och förstöra. Men det blir väl inte så, förrän pengar har slutat gälla.
inlägg #15
Visa sida: 1 2
Annons:

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Upplevelsepresent.se