Sarah Rauchenberger,: Mycket tänkvärd artikel Du skrivit men aj tror inte våra ungdomar tänker på samma sätt som den äldre generationen, därför har de flera tusen vänner. Vänskapsträffarna sker via Skype eller andra online-chattar. Jodå, jag har läst det Du skriver och tänker inte gå in i någon djupare analys på det du är äckligt trött på, d.v.s. ”blunda-halvt-på-bilden-så-du-ser-jättefull-ut-bilder, eller alla dra-ned-linnet-till-knäna-så-man-ser-pattarna-liiite-mer-bilder” problemet går enkelt att lösa genom att jag helt enkelt går vidare till det som ligger mig varmt om hjärtat såsom grupper liknande: Riksnätverket
[länk] eller Örebros Oberoende Förening Mot Polisvåld
[länk] Rättslös när förövaren är Polis eller Bojkotta Radio Gqagnef
[länk] DETTA är sådant som ligger i mitt intresse och som jag lägger ner energi på, inte sådant som stör mig. Jag förstår att Du kan vara trött på så mycket trams men med tanke på hur stort Internet är kan man ju välja och vraka av det utbud som passar just mig
Att en radiostation skräms till tystnad för att ett politiskt parti, FRIHETSPARTIET, inte ska nå Sveriges väljare för att eventuellt kunna komma in i riksdagen och få lite stabelitiet i mänskliga rättigheter som inte följs häri Sverige. Gå med Ni som värnar om yttrandefriheten.
Källa:
[länk]
[länk],
[länk] och
[länk]
Du hoppas av ditt hjärta att vi ska värna om vårt Svenska rykte. Jag måste då fråga Dig om Du är medveten om vad Sverige har för rykte?
-Vet Du att Sverige är känd för att vi inte bryr oss om de äldre
-Vet Du att Sverige är känd för att polisen kan skjuta ihjäl människor och slippa straff
-Vet Du att Sverige är känd för att ha mest antal våldtäkter
-Vet Du att Sverige är känd för att oskyldiga sitter i fängelse och är fälld tretton gånger i EU-domstolen och snart inte får kallas förrättsstat längre
-Vet Du att Sverige är känd för……eller är det en förhoppning Du har att vilja se Sverige som det perfekta landet där vi är garanterad ersättning vid sjukdom?
inlägg #7