Torsdag den 9 februari 2012 Ny användare | Logga in  

Skriv idag om: Att jobba tills man är 75 | Knivskadade flickan i Hjällbo | Uteliggarldesignen på NK Börja här!

sourzeforum
Diskuterar artikeln Ett omvänt samtal
"Så pratar vi lite om vad som hänt och jag får rätt på mina tankar i en specifik fråga." Egentligen betyder "terapi" behandling av sjukdom eller sjukligt tillstånd i motsats till "profylax" som är förbeyggande behandling. Begreppet "psykoterapi" är därför oegentligt och borde heta "psykoprofylax". Eller?
inlägg #1
Som jag sa så går jag inte terapi mer. När jag gjorde det handlade det inte om att vi hade små pratstunder på det viset, men förhoppningsvis blir man så klar att man inte behöver fortsätta i terapi eftersom man fått redskapen att ta tag i sina problem.
inlägg #2
Birgitta, där fick du en oväntad kick som var precis vad du behövde just då - Kan tänka mej att du sparar minnet av samtalet i din lilla "själsliga förbandslåda" för att kunna plocka fram det på nytt vid ev. senare behov :) - En sån' liten låda har även jag.
inlägg #3
Du skriver bra
inlägg #4
Karle: Tack ska du ha :-), det gläder mig att höra!
inlägg #5
Annons:

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Upplevelsepresent.se