Torsdag den 9 februari 2012 Ny användare | Logga in  

Skriv idag om: Att jobba tills man är 75 | Knivskadade flickan i Hjällbo | Uteliggarldesignen på NK Börja här!

sourzeforum
Visa sida: 1 2
#10/ "Omtankeskapacitet" var ett fint ord! - Stor, i den bemärkelsen, blir den arbetsledare som sätter sina medarbetares framsteg i första rummet, framför sitt ego - DET är vad jag ser i det begreppet. Tycka vad man vill om Obama men hans "we can" tycker jag utstrålar en positiv och skön vi-känsla ... Personligen reagerar jag alltmer negativt på denna jag-fixering man oftast möter. "Se på mej vad bra jag är", då vänder jag genast bort blicken och söker något annat. Kanske söker jag ett magnetiskt vi-kraftfält *ler* där min ringa förmåga kan växa och blir värdefull tillsammans med andra.
inlägg #11
intressant att stanna upp och tänka djupare kring vad vår strävan efter mer egentligen är. Vi känner alla igen den. Den tar sig i uttryck på olika sätt - vi försöker ofta "bota" verkan och ser fram emot helgen, semestern, pensionen, döden....morbidt? Med vad är dess orsak? Strävan efter mer kanske är kraften i livet självt, ständigt i utveckling, ständigt i strävan. Wow! Helt plötsligt har jag inget problem jag måste lösa eller vila mig från: jag har ett helt universum att bygga vidare på!
inlägg #12
Visa sida: 1 2
Annons:

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Upplevelsepresent.se