Torsdag den 9 februari 2012 Ny användare | Logga in  

Skriv idag om: Att jobba tills man är 75 | Knivskadade flickan i Hjällbo | Uteliggarldesignen på NK Börja här!

sourzeforum
Diskuterar artikeln Konsten att gå vidare
Visa sida: 1 2
Att vara psykopat är självklart bra. Precis som att vara pedofil.
anonymt inlägg #11
Svar#8: Inger. Sant Inger, har aldrig varit inom Rättspsykiatrin, varken arbetat eller hamnat där. Rättspsykiatrin är till för de personer som utreds för brott de begått när det är fråga om de ska dömas till fängelse eller psykiatrisk vård.
inlägg #12
#12 Just d ä r f ö r undvik att använda sådana begrepp. Det är i n t e Mats Gabrielsson att grovt och iskallt bedra någon, till att kallblodigt och planerat döda någon. M G gick väl ut och flirtade med feminist-blaskan innan dens mediafall... ///I a f helt normalt idag att sätta ADHD-diagnoser på små pojkar som inte vill sitta stilla. Mer vetenskapliga krav har man faktiskt inte inom allmänpsykiatrin. Här finns flest "freudianer" kvar, d v s kvinnliga psykiatiker.
inlägg #13
forts: jag höll på och checkade upp bokstavskombinationen ADHD och fann bl a en s k seriös länk, [länk] och frågade dig om denna, men du viftade totalt bort den och menade på att sanningen om ADHD fanns att läsa om i en artikel, skriven av dig! Om din ADHD... Läste, men den gav mig fortfarande inte en nyanserad bild av ADHD.
Om orsaker, om kriterier, internationellt godkända sådana, om behandlingar. Man ska ju även titta ekonomiskt på det här. Och då säger jag: Herregud!
inlägg #14
# 13 +#14. Inger: Först och främst Inger så undrar jag om det är mig Du skickat en länk om ADHD? För kännedom så har jag diagnos på ADHD och tänker heller inte ta den diskussionen med Dig när Du inte är påläst utan verkar ha synpunkter för synpunkternas egen skull. Det är lite slöseri med min energi tycker jag. [länk] Idag är det nästan omöjligt för de som inte räknas till gruppen missbrukare eller barn att få påbörja medicinsk behandling. Artikeln är skriven 2007. Idag 2010 finns mer kunskap om vuxna med diagnos men är betydligt svårare att få hjälp om man inte är missbrukare. Vet inte om jag i mitt fall ska kalla det tur eller ej eftersom jag inte har några missbrukspapper. Efter ett antal anmälningar mot psyk, Soc, och en hel del andra förvaltningar som jag tvingades anmäla flera gånger innan något hände. Inger, Inger, Inger……Vem har över huvud taget påstått att Mats Gabrielsson bedragit någon? Han är en mycket kompetent affärsman som vet vad han sysslar med. Ville tidigare ge Dig ett exempel på att alla psykopater inte varken är kriminella och således inte har något kriminellt tänkande. Generalisera inte så förbaskat mycket. De personer Du har nedlåtande synpunkter om har oftast betydligt högre IQ än genomsnittsmänniskan. Det är tråkigt Inger att Du inte vill ta en seriös diskussion.
inlägg #15
Visa sida: 1 2
Annons:

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Upplevelsepresent.se