Torsdag den 9 februari 2012 Ny användare | Logga in  

Skriv idag om: Sverige och korruption | Löfvéns riksdagsutanförskap | Kärnkraftssäkerheten i Sverige Börja här!

sourzeforum
Jag förstår inte hur de där människorna som klagar på allt är funtade.
Det är väl alltid trevligt med musik?
anonymt inlägg #1
Vissa människor tar sin uppgift som glädjedödare på största allvar.
inlägg #2
ingloz// Det där borde bli ett klassiskt uttalande...
anonymt inlägg #3
#3/ Tack Janne!! :)
inlägg #4
Detta är en tankeställare / Washington DC, en tunnelbanestation en kall januarimorgon 2007 / En man med violin spelar Bach i en timme / Under den timmen passerar ca 2000 personer. / Efter 3 min spelande uppmärksammar en medelålders man musikanten och drar ner tempot i sina steg. Han stannar nåra sekunder och fortsätter sedan vidare. / Efter 4 min får violisten sin första dollar. Av en kvinna som utan att stanna kastar myntet i hans hatt. / Efter 6 min lutar sig en yngre man mot staketet och lyssnar en stund, men tittar snart på klockan och går vidare. / Efter 10 min så stannar en liten pojke, men modern drar honom vidare. / Efter 45 min har endast 6 personer stannat för att lyssna en kort stund. Ett 20-tal personer har lagt pengar i hans hatt, men de flesta utan att sakta in, Violinisten fick ihop 32 dollar. / Efter 1 tim slutar violinisten spela,ingen lägger märke till att han slutar, ingen applåderar. / Musikanten som spelade är Joshua Bell, en av världens främsta nu levande violinister och musiker. Han spelade några av Bachs mest krävande stycken på en violin värd 3,5 milj dollar. / 2 dagar tidigare spelade JB för utsålda hus i Boston, biljetterna kostade i genomsnitt 100 dollar. / Detta är en sann historia. Så därför hur många av oss går på fina koncerter och betalar dyra pengar för något som vi inte hat vett att uppskatta?
anonymt inlägg #5
Annons:

Mycket bra skrivet Bente! Jag kan inte heller förstå varför lite musik kan irritera - det är väl enbart trevligt och musikanterna ger jag gärna en slant för underhållningen. A propos Taube så är jag en stor beundrare. Ofta när hustrun och jag råkar vara lite småfulla en sen natt så ber hon mig att jag skall sjunga för henne. Då sjunger jag Taube och börjar med "Fritjof i Arkadien", fortsätter med "Min älskling Du är som en ros" och sen nynnar jag sakta "Sov på min arm". Därefter somnar vi båda nöjda och tillfreds.
anonymt inlägg #6
Gunnar tack underbart berättat tack att du delar den fina historien med oss.
Ja Ingloz ditt uttalande skulle bli klassiskt så bra och så sant visst finns det gott om de som tar sin uppgift som glädjedödare på största allvar.
Historien från tunnelbanan som du skrev om Bitel är ju helt fantastisk och säger verkligen så mycket.
Sunni fri hade du också sätt några musikanter ute, det är väl ett bra vårtecken om inte annat och ja jag fröjdas och tycker det är härligt, blir på gott humör när det spelas på torg gator och spårvagnar.
Och jag blir väldigt glad för era kommentarer...
inlägg #7
Tummen upp! Ser ofta grabben ute, sitter och spelar vid centralen...
anonymt inlägg #8

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Upplevelsepresent.se