Torsdag den 9 februari 2012 Ny användare | Logga in  

Skriv idag om: Sverige och korruption | Löfvéns riksdagsutanförskap | Kärnkraftssäkerheten i Sverige Börja här!

sourzeforum
Bra artikel. Kul också att de etablerade partierna tagit till sig vad vi skånefederalister torgförde för ca tio år sedan nämligen lärlingsplatser för de unga.
inlägg #1
Tyvärr så föll artikeln och mitt intresse för att läsa den på retoriken i titeln: 'Lärlingjobb bra vapen mot ungas arbetslöshet' .. Är det en del av den amerikanska chockterapin du förespråkar? Eller tycker du man skall bruka våld mot unga? Eller är det bara så att du gynnar krigstidens dubbelspråk för att undermedvetet skapa medgörlighet för pågående krig? En tydlig och respektabel politiker kallar det väll 'Styrmedel'?
anonymt inlägg #2
Lärlingsjobb tror jag stenhårt på. Den frågan drev min bror, Åke Ottosson, som var aktiv fritidspolitiker ända fram till sin död år 2001. Han gav själv arbete och erfarenhet åt flera unga män som radio och tv-tekniker. Många är skoltrötta efter att ha gått ut grundskolan - det rätta måste ju då vara att få ett lärlingsjobb som ger dem tid och möjlighet att komma underfund med om dom vill ägna ev. fortsatta studier till just det yrket.
anonymt inlägg #3
Annons:

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Upplevelsepresent.se