Torsdag den 9 februari 2012 Ny användare | Logga in  

Skriv idag om: Sverige och korruption | Löfvéns riksdagsutanförskap | Kärnkraftssäkerheten i Sverige Börja här!

sourzeforum
Diskuterar artikeln Samhället mobbar fäder
Visa sida: 1 2
Apropå att äga dig: Tomasz Striner...
FörKräkningskassan äger väl dig?

Alt. så äger väl Gudrun Schyman eller ROKS dig?
Det ligger nämligen nära tillhands, av dina åsikter att döma.

Vad gäller dina tankar, så beklagar jag dem men du har givetvis rätt till dem, på sätt och vis...dock inte att förtala personer du inte känner.

Förtal är ett brott, vilket du som jurist borde känna till.

inlägg #11
Ju mer den anonyme herr "liolinv" skriver ju mer avslöjar han sig som person. Upptagen som han är med att skriva ner mig som person bryr han sig inte om det ämne som han på ett dunkelt sätt velat lyfte fram i sin artikel. En artikel som får en att tänka på ordstävet "dunkelt skrivet dunkelt tänkt".

Nu lämnar jag detta forum och det unkna debattklimat som herr "liolinv" skapat här.

inlägg #12
Jag har lyssnat på klippet och förstår vad Paulo Roberto menar. Tror nog att de flesta människor tänker så, för mig är det inte särskilt orginellt. Däremot tycker jag att feminiskmen har blivit ett begrepp, som män ofta skyller på.Feminismen har uppkommit ur ett behov, frågan är vilket?
Grunden för splittringen i familjer bl.a. tycker jag är ide´n om att vi alla ska få göra som vi vill här i livet. Det håller inte i längden. Vi behöver varandras stöd, när vi inte orkar själva.
Barn kan ofta vara grymma. De väljer den förälder, som av olika orsaker sätter sin prägel på dem. Det kan vara av fel orsak ett barn blir lojalt mot sin förälder.Det kan handla om ekonnomisk hjälp tex. Barnet kan föredra den med den största plånboken- och fortsätta göra det resten av livet.
Här i Sverige ser man inte ofta till folks andlighet och inre värde, utan man ser hellre det yttre glänsande skalet.
Det är i alla fall min erfarenhet.
Sen tror jag att hatet man känner, när man blivit orättvist behandlad i en vårdnadstvist, kan framkalla ytterligare problem. Livet är inte rättvist på något sätt. När vi inser det, blir det en chock. Vi har inga garantier, fast vi så gärna skulle vilja och de som gnäller högst, blir oftast hörda som sanningssägare. Det behöver inte vara så.Den som tiger still, kan vara den som får ta de hårda smällarna. Att skaffa barn, är inte alltid en lycka. Det kan vara en olycka också.
Hur ska man få rätsida på familjeproblem? Det finns ingen Gud, det finns ingen släkt, det finns inga vänner, när man som bäst behöver dem.
Vi har bara oss själva. Så upplever jag dagens samhälle.
inlägg #13
#12/ Tomasz Striner, inte lämnar du väl ett utmärkt forum som Sourze för att en anonym skribent har fattat tycke för dej - Här finns så många andra som du kan föra dialog med ... det bästa sättet är att helt ignorera orättfärdiga påhopp och låtsas som det regnar ... Lite vårregn skulle sitta fint nu :)
inlägg #14
Hej Tomasz! Jag håller med Ingrid och hoppas att du stannar kvar här. Det finns ett kinesiskt ordspråk: "Endast en dåre söker krossa en sten med ett ägg." Vilket vill man helst vara - sten eller ägg? Låt inte stenarna segra!
inlägg #15
Annons:

Till de två kommentarer som undrat om min framtid på Sourze nu är passé. Förlåt min otydliga formulering i mitt senaste inlägg. Vad jag menade var att jag lämnar forumet med kommentarer på artikeln.

När det gäller Sourze så kommer jag givetvis att återkomma med reflektioner på andra artiklar och kanske egna artiklar. Alltså: I´ll be back!

/Tomasz Striner
inlägg #16
#16/ Tomasz Striner - Det var ju bra, för alla behövs. På Sourze kan det bli hårda duster, som du redan har märkt - men du kan ju ge svar på tal, så jag var väl lite tveksam till hur man skulle tyda din sortí ...
inlägg #17
Pia:Man kommer till ett ögonblick i livet då man inser att man är totalt ensam:att man föds ensam o kommer att dö ensam.För de flesta tar det ett tag att nå den insikten men eftersom jag var familjelös från starten så var det en av mina första sammanhängande tankar.
Man möter människor som man älskar o man kan klamra sig fast vid någon så länge denne någon finns där.För alla måste vi dö men ingen vet när.Varje dag är en gåva:ingen självklarhet
anonymt inlägg #18
Jag har aldrig klamrat mig fast vid någon. Därför tror folk att jag är så stark, vilket jag är, men det utesluter inte att vi behöver andra människor, för att må bra. Jag behöver i alla fall andra människor att tala med och ha kul med. Sorger finns det ändå.
inlägg #19
Visa sida: 1 2

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Upplevelsepresent.se