Torsdag den 9 februari 2012 Ny användare | Logga in  

Skriv idag om: Sverige och korruption | Löfvéns riksdagsutanförskap | Kärnkraftssäkerheten i Sverige Börja här!

sourzeforum
Visa sida: 1 2 3 4 5 6
Tack Carl Olof för ditt stöd som ger mig upprättelse mot vissa belackare som inte vill tro mig att jag inte vill vara ute i grumligt vatten, att förnedra människor är ett otyg även om jag själv varit och klampat i klaveret någon gång. Ärligt talat det är bättre att ha människor på sin sida än att ha dem som fiender och därför kan jag se en möjlighet trots allt" att vi alla människor kan förenas, men det behövs många förenande insatser innan vi når detta mål.
anonymt inlägg #51
Ingloz som ett förtydligande du säger de saker som tillhör verklig fakta, som jag berömde dig för. Det där med invandringen är som det är, men det skadar inte att mellan varven vara konkret och inte behöva vara undfallande, med tanke på vad andra ska tycka och tänka, som jag också sa en gång det är ruter i dig och det står jag för fortfarande.
anonymt inlägg #52
Jag känner också invandrare som längtar sig ifrån Sverige och det säger en hel del i vilket tillstånd vårt land befinner sig i. Ska vi skylla allt på våra politiker eller får vi även skylla på oss själva både ock givetvis och invandrarna får också ta sin del av den äran.
anonymt inlägg #53
#52/ Tack, Utforskaren! Jag inser att du ville väl. Nej jag tycker det är viktigt att kunna stå för sina åsikter även om de inte är populära. Speciellt knepigt är det när det gäller invandring. Ända sedan min första kontakt med en jugoslavisk familj på 60-talet har jag varit för invandring, och är det givetvis fortfarande - Men jag ser samtidigt hur fel det har gått för att vi inte har offrat tillräckligt med tid och intresse på dessa medmänniskor. Politiker vågar nu nästan inte ta ordet invandrare i sin mun av rädsla för att bli kallade rasister. [länk] Nyamko Sabunis förslag om en medborgarkurs röstades ned av rädsla för att de skulle sammankopplas med SD. Så vansinnigt idiotiskt. De flesta invandrare både vill och behöver veta mer om Sverige.
anonymt inlägg #54
Ingloz vem har inte önskat att vi tagit hand om invandrarna som det gjordes på 60-70 talet och det är just den kategorin som tycker av de jag känner, att massinvandringen är en mindre katastrof för landet, så du hör att SD har sitt stöd från oväntat håll. I genomsnitt har Sverige tagit emot 33,6 tusen invandrare varje år sedan 1980 och fram till 2004 som är lika många som ryms i en småstad årligen. Alla som har sett en vasaloppstart med ett lämmeltåg som ska iväg på ca 15-16 tusen personer och vi ser det som något ofantligt ofattbart, jämför detta med invandringen som är dubbelt så många, är en bra bild, för att vi ska få en uppfattning om hur många människor det handlar om och alla dessa ska placeras ut som goda samhällsmedborgare.
anonymt inlägg #55
Annons:

#55/ Ja, ALLA måste dela lika på ansvaret. Det håller inte att vissa kommuner blir överhopade medan andra tillåts att bekvämt dra sej undan. Hade jag bott kvar i min födelsestad, Nyköping, så skulle jag inte haft de erfarenheter av flyktingpolitiken som jag fick p.g.a. flytten till Malmö. Du säger att vi som var med på 60-70 talet tycker att massinvandring är katastrof för landet. Det tycker jag absolut INTE, den är bra för Sverige, men för vissa kommuner är den förödande. Innevånarna i dessa protesterar med rätta mot otryggheten. Själv protesterar jag mot att jag blev tvungen att köpa en svindyr säkerhetsdörr efter både hot och flera inbrott. Dom pengarna hade jag mycket hellre skänkt till överlevande på Haiti.
anonymt inlägg #56
Ingloz Siffran för anmälda brott 2009 1.400.000 utbrett på landets invånare så är var åttonde person inte att lita på, om inte det är en mindre katastrof, då finns inte några katastrofer över huvud taget.
anonymt inlägg #57
Visa sida: 1 2 3 4 5 6

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Upplevelsepresent.se