Torsdag den 9 februari 2012 Ny användare | Logga in  

Skriv idag om: Sverige och korruption | Löfvéns riksdagsutanförskap | Kärnkraftssäkerheten i Sverige Börja här!

sourzeforum
Bra rutet Sten O!
inlägg #1
Tack Gojon, roligt att du är här. Reklammakarna kring Fares har gjort ett gott jobb. När jag halvblind efter ha fått pupillförstorande behandling skulle treva mig till rulltrappan från Huddinge sjukhus, lyste ett runt ansikte emot mig i mörkret. Det var "Farsans" ansikte som satt som reklamlapp på dörrhandtaget ut mot tåget. Tack Farsan!
inlägg #2
Ibland trodde jag att jag såg en repris. Josef och fadern satt i soffan och talade. Samma argument, samma svar. Det kanske är nästa steg; Reklammakarna förser media med förinspelade modeller. Bara att fylla på med en ny intervjuarröst. Ett fast pris som de flesta medier har råd med. Kanske procent på filmintäkterna?
inlägg #3
"Farsan" gick rakt upp på biotoppen i helgen, rapporterar DN. Premiären skedde välpå fredag eller lördag? Den kom före Avatar och Snabba cash. Orsaken är väl att gratisreklamemn hade fått filmmakarna att göra massor av kopior och placerat filmen på biograferna runt om i landet. Bra jobbat som sagt. Fast media kanske skulle ta sig en funderare över sin intigritet. Blir det "Göta kanal 4" nästa gång?
anonymt inlägg #4
Håller med Gojon.
inlägg #5
Annons:

Tack, Thomas.Vi ser media och journalister som förvandlas till nickedockor åt ekonomiska intressen. Journalistyrket förminskas till att förmedla givna historier och presentationer och returinformation. Som i By-bladet. Alla vet att brandkåren har räddat katten Murre i torgträdet men får läsa det också i tidningen.Vittula, Svinalängorna och Ett öga rött fick ingen lansering av sin första lilla upplaga men de som läste den skapade berömmelsen. Det tycker jag är en bra ordning.
anonymt inlägg #6
"Farsan" dominerar nu antagligen biograferna utanför storstäderna. Utrymmet för kvalitetsfilm blir litet. Jag som bor i Stockholm kunde se "God bye Lenin" och en annan film som handlade om Stasi och en teater, två underbara filmer Zita och en annan oberoende biograf. Jag är tacksam för att jag fick se "Darling" men vilka alternativ får de filmälskare som bor utanför storstäderna? Förr behövde man inte nöja sig med Åsa-Nisse ch annan buskis. Nu har både antalet biografer, filmbolag och visade kvalitetsfilmer krymt för dem. SF har monopol vilka är det bra för?
anonymt inlägg #7
"men vilka alternativ får de filmälskare som bor utanför storstäderna?" Man måste vara lite om sig och kring sig.
inlägg #8
Mn måste vara litt om sig och kring sig om man bor i landsorten och vill se kvalitetsfilm, menar Leif-Arne. Innebär det att med jämna mellanru åka till storstad eller att gå med i en filmklubb?
anonymt inlägg #9
#9) Dels det du skriver men främst får jag tag i de filmer jag vill se över nätet, ingen piratnedladdning dock utan köp av dvd. Själv är jag väldigt svag fär tysk film, mest äldre 30 tals filmer.
inlägg #10

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Upplevelsepresent.se