Torsdag den 9 februari 2012 Ny användare | Logga in  

Skriv idag om: Sverige och korruption | Löfvéns riksdagsutanförskap | Kärnkraftssäkerheten i Sverige Börja här!

sourzeforum
Du är här: sourzeforum / Pannkaksmamman
Diskuterar artikeln Pannkaksmamman
Jag tror din pankaksmamma går diskret ett halvt steg bakom dig hela tiden, rätt var det är så kan hon bli så påtaglig så. Det är nog bara så det är.
inlägg #1
Jag tror tvärtom att pankaksmamman är en busig en som bara dyker upp och tar för sej av allt som är kul. Man får lust att fantisera vidare om alla knasiga situationer hon kan ge upphov till :)
inlägg #2
Jag sa till barnen häromdagen att jag tänkte skriva om Pannkaksmamman....de tittade lite förundrat på mig men sa "jaha, gör du det". Frågan blev om det skulle skrivas för barn eller vuxna.....att skriva för barn är inte så lätt, men jag gillar fantasi. När man som vuxen väl uppskattar sin fantasi då är det inte riktigt accepterat att använda den?!...eller?
inlägg #3
#3/ Att skriva barnböcker måste vara väldigt svårt, en riktig utmaning. Samtidigt värderas det visst inte lika högt som vuxenböcker av "förståsigpåare" - märkligt nog. Men, viktigt är det iaf. Din pannkaksmamma tycker jag passar väldigt bra för alla vuxna som har barnasinnet i behåll. Men speciellt för lite större barn när dom just har börjat upptäcka att föräldrar kan vara pinsamma. Gissar på 10-års åldern och uppåt. Där har du perfekta rådgivare i sönerna :)
inlägg #4
Vilken härlig historia! Med sina dubbla bottnar så beskriver den hur vi vuxna försöker vara en mamma-lagom-normal men förvadlas då och då till någonting annat.Eftersom jag aldrig kunnat göra pannkakor är det nog andra knasiga tanter mina barn fått se och inte alls lika roliga som pannkaksmamman.
anonymt inlägg #5
Annons:

Tack ska du ha Sunny....ja, det är inte alltid lätt att ha de osynliga trådarna ute för att se vad barnen behöver, men ett av mina mål i uppfostran har varit att försöka ge dem trygghet inom så de kan tillåta sig själva att slappna av och tramsa till det om de har det behovet.....
inlägg #6

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Upplevelsepresent.se