Torsdag den 9 februari 2012 Ny användare | Logga in  

Skriv idag om: Sverige och korruption | Löfvéns riksdagsutanförskap | Kärnkraftssäkerheten i Sverige Börja här!

sourzeforum
Visa sida: 1 2 3
Neeej! Inte "julen är här" igen! Sedan var du taskig mot Christine Meltzer. Hon var både charmig och snygg på ett personligt sätt. Måns däremot tråkigt "mainstream".
anonymt inlägg #1
Aha, Billy, men om en yngre generation än Björkman tar över, är du säker på att det blir mer traditionell schlager då? Tillåter mig att tvivla.
anonymt inlägg #2
Ja, det är väl bara att tacka Krister Björkman då! Men Bert Karlsson är väl delmisstänkt? Hur det är med dig själv Billy B, känner jag inte till, men tydligen har du synts i kretsarna?
Så får vi hoppas att musiken så småningom tar över den tomma scenen...och att liket inte går igen! :-)
anonymt inlägg #3
Till Peter Zoom: Jag menar inte att Melodifestivalen ska bara bestå av traditionella schlagers utan snarare ska den bestå av den musiken som speglar svenska folkets musiksmak, och sådana låtar som framfördes av Pain of Salvation, och Jenny Silver speglar definitivt INTE vår svenska musiksmak!
inlägg #4
Billy hur sjukt får det bli att en rappare får ställa upp. Hipp hopp är bland det sjukaste man kan lyssna på!
anonymt inlägg #5
Annons:

#4 Billy, "Speglar svenska folkets musiksmak", kan man verkligen generalisera så?
anonymt inlägg #6
Ja Peter Zoom - det kan man..... men jag orkar inte förklara det för dig just här och nu. Kanske jag skriver en artikel om detta lite senare Vi får se.

Till Utforskaren: Inget fel med Rapp musik. Vad sägs om Eminem, 50 Cents, Ice Cube mfl... Och Vi har haft en hel del framgångsrika rappartister i Sverige genom påren (Dr Alban, Rob 'n'Raz, mfl) Men jag kan hålla med om att rapp musik knappast placeras i Melodifestivalen.
inlägg #7
Tackar vet jag hipp hopp o beatboxing! Det är rajtan tajtan! Snacka om kultur!
anonymt inlägg #8
Billy att prata i takt, innebär att vi kan sluta och sjunga och det bekräftar ju samtidigt tesen att alla kan lära sig att sjunga om de håller takten, melodin är överflödig. För mig finns tre mått tillsammans för bra musik som takt, melodi och rytm. Sedan tillkommer artikulation och helst en vacker röst dessutom. Hipp Hopp är till för de tondöva och jag som trodde att du Billy hade musiköra?
anonymt inlägg #9
Beat o beatboxing o scratching, det är konst det!
anonymt inlägg #10
Visa sida: 1 2 3

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Upplevelsepresent.se