Torsdag den 9 februari 2012 Ny användare | Logga in  

Skriv idag om: Sverige och korruption | Löfvéns riksdagsutanförskap | Kärnkraftssäkerheten i Sverige Börja här!

sourzeforum
Visa sida: 1 2 3
10 floskler!
anonymt inlägg #1
En modell som liksom andra modeller är väldigt endimensionell och utgår från "allt annat lika", till dessa förhållnings ord för att undvika fattigdom kanske bör tilläggas: Satsa på en utbildning i ett bristyrke där löneläget är gott, bli inte arbetslös, bli inte sjuk, skilj dig inte, välj välbärgade föräldrar, se till att du blir en snygg en och inte en stygg en, välj en partner som har ett välavlönat jobb och pengar på banken, köp inte hus utan först gjort en rejäl besiktning.
inlägg #2
Öööh, men hur hamnar man i repektive väska, från början alltså? Ja alltså "den minst framgångrika väskan", repektive "den mest framgångrika väskan"? Fast det var ju jyst att du erbjuder en väska som inte kostar något! De e bara miljonärer som kan jobba gratis, fast inte så många som gör det!
anonymt inlägg #3
#3) Det är det som är knepet, det gäller att redan som spermie välja i vilken scrotum mam bildas, de riktigt framgångsrika ser till att ha framtidsplanerna klara och en spermiecoach.
inlägg #4
LA själv har jag jobbat mig upp ifrån två tomma händer utan att mina föräldrar var rika givetvis. Om vi fick välja våra föräidrar är inte någon garanti för ens person att lyckas här i världen, mitt koncept har varit att umgås med rätt personer som har dragit fram mig till framgång där min egen image har varit av rätt karaktär. Jag har råd att vara kaxig ibland och behöver inte be om ursäkt för att jag existerar.
anonymt inlägg #5
Annons:

LA:s råd är mycket bättre en artikelförfattarens. Säg floskeln "Låt pengarna jobba åt dig" till ett sjukvårdsbiträde eller fattigpensionär och du får en snyting tillbaka.
anonymt inlägg #6
#5 Jobbat upp dig till vadå?
anonymt inlägg #7
perwww jag har två yrken det ena tjänade jag samhället för en ringa slant men det egentliga yrket som fixare gjordes det pengar, alltså pengar föder pengar och det utnyttjade jag genom konsultarvoden bl.a med rådgivande uppdrag, för att nästa gång ta på mig rena detektivuppdragen som folk betalade bra för när det handlade om att de själva skulle tjäna grova pengar.
anonymt inlägg #8
Svartjobb alltså?
anonymt inlägg #9
4) Precis, fast det är väl knappast där valet sker, (utom t.ex. för antroposoftroende).
Och i verkliga livet vill även feminister helst ha en som tjänar mer...medan majoriteten av män förstås av olika skäl sällan kan ställa sådan krav!
"Hemmafruar är lyckligast"
[länk]
Lopez: What's the single most important finding from your study?
Wilcox: Men's emotional engagement is absolutely crucial for wives' happiness.
Lopez: The most surprising?
Wilcox: Even feminist-minded women are happier when their husbands take the lead in breadwinning.
(Undersökning från University of Virginia)
anonymt inlägg #10
Visa sida: 1 2 3

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Upplevelsepresent.se