Fredag den 3 september 2010 Ny användare | Logga in  

Börja blogga i Sourzes bloggfabrik!

sourzeforum
Diskuterar artikeln Politikerna skapar inga jobb!
Visa sida: 1 2 3 4 5
#33/ ... vill bara tillägga att arbetet med de båda projekten ESS och MAX IV har pågått under nästan tio års tid ... Nu är båda "spikade" och kommer att ge massor av arbetstillfällen redan under uppbyggnaden. 2018 beräknas anläggningarna tas i bruk.
inlägg #41
Det låter intressant Ingloz Till Utforskaren: Att arbetsgivarna skulle anställa efter vilken regering som styr, tror jag inte på. Visst har det hänt att sossarna har anordnat mängder av beredskapsarbeten eller ännu mer kurswer i AMS regi, en hel del bara som sysselsättning. Men också olika projekt till exempel att de avsätter klönemedel till stat och kommun för "arbetsuppgifter som annars inte skulle bli gjorda". I praktiken ingår de i verksamheten och blir svåra att göra sig av med. (Parkinsons lag)
anonymt inlägg #42
Ibland har sosseregeringen inte genomfört riksdagsbeslut för att Lo lagt in veto. Så skedde med utbildningsfonderna som också den enskilde och arbetsgivarna kunde bidra med medel till. 7 miljarder hade riksdagen avsatt, det var när Sahlin var ansvarig för departementet men hon blev överkörd efter några års långhalning. Nu har hon börjat prata om det igen
anonymt inlägg #43
Har ingen möjlighet mata i år, men gläder mig som gammal fågelvän åt att andra gör det! Jag tycker det till och från varit problem med talgbollar vissa år. Talgoxe äter ibland kokosnöt. Småfåglar vid fågelbord kan enligt min erfarenhet, förutom de vanliga, vara olika sorts mesar, tofsmes, svartmes, tall- eller entita. Även, sparvar och finkar, gulsparv och grönfink, eller bergfink.
anonymt inlägg #44
Det låter intressant säger steno, det är minsann mer än så. Det är dagens verklighet att hela Sveriges befolkning äntligen kommer att få något att vara stolt över efter att stadigt tappat poäng på duktighets-skalan och framgångs-barometern. Och stolt kommer jag att vara trots att jag är född och uppvuxen i Nyköping/Stockholm och har hela akademiker-släkten i Uppsala. Heja skåningar, ni är bäst! Och i Lund, (som borde bli kulturhuvudstad 2014), kan vi malla oss över sourzes' egen ordkonstnär, Birgitta Stiefler, och så ESS och Max IV, förstås :))
inlägg #45
Annons:
Nu ska Eskilstuna kommun avsätta 5 miljoner för att få 50 ungdomar som går på socialbidrag i arbete i kommunen.
anonymt inlägg #46
Visa sida: 1 2 3 4 5

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Jobbsök

Sök enkelt bland tiotusentals
jobbannonser hos Workey:

VAD

titel, nyckelord el. företag

VAR

Upplevelsepresent.se