Fredag den 3 september 2010 Ny användare | Logga in  

Börja blogga i Sourzes bloggfabrik!

sourzeforum
Visa sida: 1 2 3 4 5 6
ingloz 20:10 så du tycker att det är upp till var och en om de vill generalisera och det tycker jag också. Pratar man om politik så får man göra det på politikers vis som vi är införstådda med hur de raljerar sen om det är sant eller inte är inte så noga. Nej, så vill inte jag ha det.
anonymt inlägg #51
Min tanke efter att ha läst artikeln är, att man kan ju åtminstone respektera äldre för deras erfarenheters skull, om än för att göra dem glada? Vi har alla våra brister och vi vet ju, att minnet blir inte bättre med åren för de flesta, men en viss betydelse har erfarenheten i alla fall. Man kan känna igen sig i de olika stadier, som de yngre går igenom.
inlägg #52
Utforskaren. De fem - sex första gångerna du förvrängde innehåll i en kommentar och låtsades att du missförstod trodde jag att du var lite knäpp och tyckte synd om dej. Men när Janne B beskrev hur du kunde skriva flera vettiga inlägg på rad för att plötsligt göra den där "missförstånds-manövern"- då började jag lägga märke till hur du agerade i andra trådar. Nu har jag sett fler exempel där du använder samma teknik ... Att du *medvetet* går in för att skapa konflikt är nu helt uppenbart. Om du eller någon annan tror att gräl och strider ska dra fler skribenter till sourze är det en total missbedömning. Läsare, möjligen, men inte skribenter. Tvärtom!
inlägg #53
Utforskaren kan stava och kan grammatik och har några gånger skrivit riktigt bra och begripliga kommentarer. Men ständigt pågår ett surr runt UTF för att vi inte begriper vad som menas och avses. Är UTF utsänd av yttersta högern för att förstöra Sourze? Min fråga är allvarligt menad! TACK för inlägg 53 ingloz!
inlägg #54
Janne 12:36 tala om att komma med fördomar, att du bara orkar?
anonymt inlägg #55
Annons:
Ingloz 11:05 jaha, och var har din självkritik tagit vägen som du hade förut, har du också blivit drabbad av Sourze syndromet likt Janne att påstå saker som ni själva syndar med?
anonymt inlägg #56
Michael Lundahl - Du får ursäkta mig, men jag kom in lite sent i resonemanget. Först och främst tycker jag att du har rätt i väldigt mycket av det du säger. Plattityder sätter käppar i hjulet för den som försöker tänka förutsättningslöst. Det finns också vissa saker som du säger, som jag inte kan hålla med om,t ex dina ord om att "Kunskap blir gammal. Kunskap förvanskas med tiden. Kunskap blir omodern och måste ersättas. Kunskap har ett bäst-före datum." Tycker du det gäller fullt ut inom t ex fysik, medicin, kemi, matematik o s v? Visst kan kunskap åldras och nya rön/landvinningar tillkomma, men långt ifrån inom alla ämnen. Jag tycker inte alls att vi äldre/medelålders "vet bäst", men för att använda ett av dina exempel - Jag fick örfilar och blev agad då och då, som barn. Själv har jag aldrig agat mina barn. M a o har jag stor erfarenhet av det gamla förlegade synsättet på barnuppfostran och tillika stor erfarenhet av det nya. Samma sak med datorer. Jag arbetar med datorer och har funnits på nätet sedan 1994, då bestod internet av endast 14 000 hemsidor, men jag har p g a min ålder också lång erfarenhet av samhället innan datorernas intåg. Jag har till skillnad från er yngre båda dimensionerna inom mig. Det jag vill säga med allt detta är att mina livserfarenheter, i kombination med min ålder, ger mig ett nästan ointagligt försprång framför en ung människa, vad erfarenheter beträffar, inom dessa ämnen. Jag har helt enkelt ett bredare spektrum, fler parametrar. Men jag ger dig också rätt i att detta kan decimeras av att man stelnar, börjar hänge sig till plattityder, tar genvägar o s v. Ditt resonemang om fördomar känner jag igen, men håller inte med om. Hela livet består av fördomar, t ex "Jag ska studera och bli något". Så länge man inte har sin examen är de orden en fördom, visserligen en positiv sådan, men ändock kan mycket hända under studietiden vilket kan leda till att de orden aldrig realiseras. Eller ta bara sådant som människor säger om sina partners "Han/hon är den människa som passar mig bäst i hela världen". Hur logiskt är den fördomen på en planet med 6.8 miljarder människor? Nej! Vi behöver fördomarna för att kunna skapa hypoteser vilka, så länge de inte övergår till teorier, bara är fördomar om att något förhåller sig på ett visst sätt.
inlägg #57
#57/ George Debaly. Eloge!
inlägg #58
Visa sida: 1 2 3 4 5 6

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Jobbsök

Sök enkelt bland tiotusentals
jobbannonser hos Workey:

VAD

titel, nyckelord el. företag

VAR

Upplevelsepresent.se