Fredag den 25 maj 2012 Ny användare | Logga in  

Skriv idag om: Bostadsrätt vs hyresrätt? | Egyptens presidentval | EU-toppmötet  Börja här!

sourzeforum
Visa sida: 1 2
#10) Det är ändå så väl att våra hjärnor hela tiden selekterar ur ett enormt informations flöde just den infomation som vi tycker är värdefull. Som då du talar med någon i ett rum fullt med andra som konverserar så hör du ändå bara den du talar med. Så funkar även löpsedeln från tabloidena, helt ointressaanta om där inte står något i stil med SM guld till FBK, OS guld etc., då blir jag taggad.
inlägg #11
Leif-Arne #8/ Då får man fråga sig -Voffor gör di på dette vise?Ja, för att vi tillåter det genom att inte vara kritiska tillräckligt och kanske också (troligen) för att vi på något sätt känner oss bättre genom att läsa om jämmer och elände och att detta som står inte gäller oss själva (ända tills den dag media råkar hitta några snaskigheter att publicera)
#11/. Nej tyvärr är det inte så att vi själva alltid selekterar den information vi vill ha. Vi påverkas hela tiden mer eller mindre ofrivilligt
inlägg #12
Man kan känna medlidande med nästan alla människor.Inte förlåta deras gärningar eller rättfärdiga dem.Man kan tycka att någon är fruktansbvärt motbjudande men ändå känna medlidande.Men det fins goivetvis undantag även här.Jag kan aldrig känna medlidande eller empati för min biologiska mamma:där går min gräns.Vi har nog alla en gräns? Så ska du minnas att media vill sälja till varje pris:just efter ett självmor säljer snyft bättre än Rätt åt honom.Det kan ändras redan i morgon
anonymt inlägg #13
Visa sida: 1 2
Annons:

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Upplevelsepresent.se