Fredag den 25 maj 2012 Ny användare | Logga in  

Skriv idag om: Bostadsrätt vs hyresrätt? | Egyptens presidentval | EU-toppmötet  Börja här!

sourzeforum
Visa sida: 1 2 3 4 5 6 .. av 11
En djupgående analys av flera könsrelaterade fenomen och faktorer, de flesta trots 30 års "debatt" förbigångna eller nertystade! Vi har nämligen i Sverige inte någon öppen, könsneutral, offentlig och politisk "jämställdhetsdebatt." Vi har fortfarande bara en feministmonolog!
anonymt inlägg #1
Bra skriven artikel och det är hög tid att vi börjar diskutera de faktiska förhållandena. Refererar till artikeln och frågan om beroendeställning. Är vi inte alla beroende oavsett det gäller sex eller ej? Jag skulle vilja se det som ett givande och tagande från båda parter som allt annat här i livet. Är vi inte alla utnyttjade av de höga skatter vi har utan att få en vettig sjukvård och man löser krisen genom att låta bankerna få de enorma bonusar som de får. Men åter till sex… Alla de chattsajter som finns, är inte det en form av sexkontakter…Vem utnyttjar vem och vem tjänar pengar på det? Jo, staten i form av beskattade medel.
Men om vi nu pratar som mycket om jämställdhet så varför får inte de kvinnor som vill välja om de vill gå ut på krogen och ”bli bjuden” må mat eller ta betalt på det sätt de vill. Ingen är väl egentligen utnyttjad eftersom det sker frivilligt? Ibland undrar jag om det inte är männen som låter sig utnyttjas för säg den man som säger nej om han får ett sexuellt erbjudande? Några sådana män finns det såklart. Men jag är övertygad om att de flesta män inte tackar nej till en vacker kvinna om hon frågar. Och ingen kvinna ska inbilla mig att de, (vi) vet vilken makt vi faktiskt har om vi bara ville. Därmed inte sagt att vi kvinnor alltid utnyttjar sin ställning.
Sedan håller jag inte med, det handlar inte alltid om pengar för de som säljer sex. Det finns hemmafruar som tröttnat på dålig sexrelation i sitt förhållande och går ut och passar på att förena nytta med nöje. Lite svårare nu efter sexköplagen. Man glömmer att kvinnor också har ett sexuellt behov. Fast det är klart….med den syn på sex vi har så går det ju absolut inte för sig. I stället förnekar vi att detta existerar. Vart tog jämställdhetsfrågan vägen att kvinnor också ska få lov att ta för sig…..efter sina egna behov?
inlägg #2
Det ligger i kvinnans natur att sälja sig och det ligger i mannens natur att köpa och båda utnyttjar varandra(symbios).Kvinnor och män är skapta olika och därmed oilka behov.Mannen behöver fysisk tillfredställelse(testosteron) och kvinnan behöver trygghet(ekonomi) och så har det alltid varit.Flickor ska uppfostras till att bli riktiga kvinnor och pojkar ska bli rikitiga män så slipper de skämma ut sig.
inlägg #3
2 Sista raden håller jag inte helt med om, men resten instämmer jag i. Jämställdheten handlar ju nämligen uteslutande sedan 30 om kvinnans dito, hennes utsatthet, hennes problem, hennes duktighet. Men ifråga om sexlagen så visar den delvis på motsatsen faktiskt - kvinnor är bara offer och kan inte ha sexbehov på det planet s a s.
Sedan finns det en annan aspekt. Män behöver orgasm på ett eller annat sätt, annars blir det plågor. Det påstås åtmninstone att kvinnor kan leva hela livet utan att ha upplevt det. I alla fall klarar de sig längre!
anonymt inlägg #4
#3 avicenna tack för de orden att flickor ska uppfostras till kvinnor och pojkar till män. Här kan vi hålla med Jocke om sina protester mot feministrörelsen som har tagit överhanden i samhället och närmaste bevis för det, är hur unga tjejer försöker göra om sina killar till hennomtyper (ett tredje kön) som också Mona Sahlin kammat hem poäng på och fick igång sin homorörelse som i sin tur kör med en lobbingkultur av sällan skådat slag" som jämte feministrörelsen slår mot mannen. T.o.m. Vänsterpartiet är med på ett hörn och skriker död åt kärnfamiljen men med sådana anhängare de håller sig med är det inte mer än väntat som avarternas parti AFA och EXPO som pekar på det med all tydlighet.
anonymt inlägg #5
Annons:

Typisk UTF insändare. Det var Gudrun som skrek en gång men sedan har jag inte hört Vänsterpartiet skrika efter. Vad heter Sahlins homorörelse?
inlägg #6
6 När Gudrun skriker lyssnar hela Sverige. Inte kan jag begripa varför, men så är det. Fråga media. Det började med "V är ett feministparti", snart var alla andra partier det också, i princip. Kristdemokraterna sprattlar väl emot lite än...Du får väl hötta näven mot dem lite Janne B!
anonymt inlägg #7
Janne du läser inte propagandabladen som hamnar i vår brevlåder eller så har ni ett rumsrent samhälle hos dig där ni umgås som en enda stor familj? Gudrun är en person som många lyssnar på och att hon skrek dessa ord död åt kärnfamiljen så upprepas hennes yttrande då och då. Ta Alexander Bard som exempel att familjen skapades av de borgliga på mitten av 1800 talet och samtidigt med orden åt helsike med kärnfamiljen som är ett borgligt påfund. Detta sagt i en TV studio och utan att några protester hördes.
anonymt inlägg #8
Bara det blir lite varmare så ska jag ut o hötta och kolla min vackra ISLYKTA. Kom o titta GRATIS!
inlägg #9
BARD är för mig en så udda person så jag betvivlar att han kan omvända nån till något. I en TVstudio är publiken mkt tyst..det lönar sig inte att kommentera dumheter.
inlägg #10
Visa sida: 1 2 3 4 5 6 .. av 11

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Upplevelsepresent.se