Torsdag den 9 februari 2012 Ny användare | Logga in  

Skriv idag om: Sverige och korruption | Löfvéns riksdagsutanförskap | Kärnkraftssäkerheten i Sverige Börja här!

sourzeforum
Diskuterar artikeln På väg i Marocko
Det är roligt att läsa artikelförfattare som kan konsten att skriva! Du hör dit Jan Wiberg.
anonymt inlägg #1

Fantastiskt bra fångar du irritationen, Jan Wiberg. Den är av samma sort som den jag kan uppleva i vänrummet hos doktorn när en familj med fem sex barn, förmodligen nyss anlända till drömlandet Sverige strax skall genomgå den obligatoriska besiktningen. Själv försöker jag koncentrera mej på frågorna som måste komma snabbt som ett rinnande vatten på den korta stund doktorn har vikt för mej. Omöjligt att koncentrera sej med detta högljudda tjatter i öronen - tänk om vi kunde tala med varandra ändå, som ni på bussen. Om så bara med några få ord. Bara så pass att irritationen tappade sin udd. Det var nog inte så dumt förslag ändå, det att invandrade skulle få lära sej lite svenska först av allt.
inlägg #2
En bra skriven text som jag uppskattade att läsa. Har själv varit i Marocko och hade gärna varit med om din upplevelse av det landet, på trots av störande musik, men min resa var en charterresa och inte lika äventyrlig. Vad jag saknade i din text var det du fick höra av mannen, om livet och familjen, men det kommer kanske :-)
inlägg #3
Annons:

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Upplevelsepresent.se