Återigen en mycket bra och intressant artikel Nilsson! Dessutom med en touche av den ironi som jag tycker så mycket om. "Med den finstämda och varsamma kärlek till skör natur som bara generaler kan uppvisa....". Det är härligt skrivet!
Jag gick ett år på realen i Falköping 14 år gammal. Jag skulle hålla ett anförande om kapten Cook men det gick åt skogen trots att jag var intresserad av geografi. Jag hade läst in massor av ortsnamn,namn på fartyg och årtal./ Jag fick ut ett uruselt betyg som jag brände i morfars nya villapanna. Jag drog i väg och var bonddräng och mycket annat i ca fem år. Jag lärde mig oerhört mycket på Livets Universitet!Sedan började jag studera på folkhögskola - det passade mig fint.Först idiotförklarad och sedan geniförklarad. Det smakade bra.
Tack, Lars Nilsson, för en mycket intressant och lärorik artikel! Tack vare den vet jag nu vad en geigermätare är och vad den används till. För övrigt tilltalas jag av samma formulering som GunnarL omnämner. Men vad rasande man blir över anledningen till den.
inlägg #6
Jocke S 2009-12-30 00:35:00
Ja visst är det trist med de mest onödiga kemiska experimenten på naturens och mänsklighetens bekostnad! Men positivt att du tar upp just den aspekten Lars N! Här finns på området naturförstörelse en hel del att dra lärdom för framtiden! Sent omsider!
anonymt inlägg #7
Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här:
välj namn / logga in