Torsdag den 9 februari 2012 Ny användare | Logga in  

Skriv idag om: Sverige och korruption | Löfvéns riksdagsutanförskap | Kärnkraftssäkerheten i Sverige Börja här!

sourzeforum
Visa sida: 1 2
De värsta rashygenisterna är storkapitalisterna som går över lik för att tjäna pengar! Hur skulle vår värld se ut om varje lands befolkning strävade efter att framstå som civiliserade. Den frågan tror jag är den största nöten att knäcka, faktum är inte ens vår egen befolkning har något större intresse av detta, orsaken kan vara den att vara civiliserad är inte roligt, tänk att alltid uppträda anständigt aldrig supa och rumla, aldrig prata skit om sin granne och framför allt varför ska just jag béte mig bättre än någon annan? Jag tror att det är typiskt borgligt påfund att försöka vara rumsren, nej, fy fan för dem.
anonymt inlägg #11
Professor: "Climategate" är en katastrof för FN:s klimatforskare
Publicerad: 2009-11-27, Uppdaterad: 2009-11-27

Klimatforskare som anlitats av FN:s klimatpanel, IPCC, har blivit påkomna med att manipulera data. Detta i syfte att övertyga världen om deras alarmistiska syn på klimatutvecklingen. Forskarkandalen, som i internationell press går under namnet "Climategate", kan ändra grundförutsättningarna för det stundande Köpenhamnsmötet. Det skriver professor INGEMAR NORDIN på Newsmill: [länk]

anonymt inlägg #12
#8, Mänskligheten HAR drabbats av massvält, trots all användning av fossila bränslen mm. Och värre lär det bli.
inlägg #13
12) "Ingemar Nordin är vår kanske främste filosofiske förespråkare för nyliberalism."
[länk]
Detta ingår i konceptet nyliberalism. Tuta och kör! Planeten är en aldrig sinande ström av tillgångar som vi inte behöver bekymra oss om, eller vad de åstadkommer i slutändan! Däribland human- och resursslöseri, samt allt avfall med miljögifter och okontrollerade utsläpp i luft eller hav. Redan finanskrisen visade att nyliberalerna hade lika fel som kommunisterna. Ur både miljömässig och humanistisk synvinkel! Det hjälper inte med önskedrömmar. Och i rättsvärlden (också ofullkomlig) hade åtal väckts för länge sedan!
anonymt inlägg #14
Jocke jag håller med dig om Ingemar Nordin, hans kategori är rena pesten i ett samhälle som de förstör genom att få komma till tals. Tyvärr så finns den här nyliberala tanken med i alla riksdagspartiernas program. Personligen mår jag illa när någon kallar sig för socialliberal, dessa personer borde nog tänka till både en och två gånger, för de förknippas med nyliberalerna. Man skulle helt enkelt bannlysa ordet liberal som fått en smutsig stämpel över sin titel. Att vara socialt lagd är stort i sig självt men blanda inte in ordet liberal i sammanhanget. Liberal för mitt sett att se det, ur politisk perspektiv är en "låt gå politik" och den soppan har vi sett alldeles förmycket utav, vi kan kalla det för rövslickarpolitik och det är inte väljarna förtjänta utav. Vi måste få fram en realistisk politik som handlar om verkliga fakta och inte om påhittad dravel. Som t.ex denna pajkastning från folk och fä, vi måste med andra ord avsluta kapitlet hallelujaSverige. Verkligheten är hård och grym, som stämmer föga med vad våra folkvalda formar sin politik efter.
anonymt inlägg #15
Annons:

Appropå rashygien den sorten kan vi finna med denna video. Svensk nedslagen i T banan som är mycket vanligt att en ensam svensk blir nedslagen av ett gäng kulturberikare.

[länk]
anonymt inlägg #16
Klimatkramarna får sig en känga på nätet. Debatten rasar på nätet kring huruvida klimatforskarna har överdrivit data som stödjer teorierna om den globala uppvärmningen och till med kanske fabulerat fakta för att öka sina egna anslag. Se videon: [länk]

anonymt inlägg #17
Det är väl högst tveksamt om detta olagliga ryska intrång kommer att få någon betydelse, mer än att hotta upp känslorna hos de redan (o)frälsta (skeptikerna). Verkligen ändrar sig inte efter dataintrång, som dessutom delvis "missförståtts". Och "även de flesta skeptiker erkänner den globala uppvärmningen under 1900-talet."
[länk]
anonymt inlägg #18
Fast et stämmer att vi är för många på vår jord, resurserna räcker inte och mängden människor ökar ekonomiska kriser eftersom fler människor behöver pengar, det kapitalisktiska systemet har en gräns för hur mycket pengar som kan vara i omlopp utan att det blir inflation, desto fler människor blir fattiga och man ökar upp oron på vår jord med fler krig, nu är majoriteten på vår jord fattiga och det är i längden inte hållbart, alltså måste jordens befolkning succesivt minskas med ett tiotal miljoner varje år och då är ju det humanaste att se till att människor inte blir till och det gäller tyvärr i utvecklingsländerna,vi står i ett läge där de flesta inte kan äta sig mätta eftersom vi är för många
anonymt inlägg #19
Varför växer det inte mest mat där de flesta människor bor. Som i Central Park ;-)
inlägg #20
Visa sida: 1 2

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Upplevelsepresent.se