Jocke jag håller med dig om Ingemar Nordin, hans kategori är rena pesten i ett samhälle som de förstör genom att få komma till tals. Tyvärr så finns den här nyliberala tanken med i alla riksdagspartiernas program. Personligen mår jag illa när någon kallar sig för socialliberal, dessa personer borde nog tänka till både en och två gånger, för de förknippas med nyliberalerna. Man skulle helt enkelt bannlysa ordet liberal som fått en smutsig stämpel över sin titel. Att vara socialt lagd är stort i sig självt men blanda inte in ordet liberal i sammanhanget. Liberal för mitt sett att se det, ur politisk perspektiv är en "låt gå politik" och den soppan har vi sett alldeles förmycket utav, vi kan kalla det för rövslickarpolitik och det är inte väljarna förtjänta utav. Vi måste få fram en realistisk politik som handlar om verkliga fakta och inte om påhittad dravel. Som t.ex denna pajkastning från folk och fä, vi måste med andra ord avsluta kapitlet hallelujaSverige. Verkligheten är hård och grym, som stämmer föga med vad våra folkvalda formar sin politik efter.
anonymt inlägg #15