Fredag den 3 september 2010 Ny användare | Logga in  

Börja blogga i Sourzes bloggfabrik!

sourzeforum
BRAVO!!!! Eb toppenartikel mot propagandan i pk-ist-medierna. Tummen upp!
anonymt inlägg #1
Jag, som läst de artiklar du nämner, tycker att de borde vara obligatoriska i samhällskunskap i klass 9. Det är sorgligt att människor av andlig lättja lämnar över tankearbetet till någon /någonting de litar på.De blir så ofta grundlurade därför att alltför många har enorma fördelar av att lura sina medmänniskor.Det kan gälla både makt,pengar o status.Vi luras att förfasa oss över häxbränningen på medeltiden medan de som har makt bränner häxor på löpande band lite diskret i skymundan. Snart är det väl ett brott att bada nakna med barn o barnbarn i vår privata trädgård? Folk kan ju alltid klättra uppp i någon stolpe o fota oss medan vi tittar väldigt uppmärksamt på barnporr hela högen.När ungarna är i den djupa pooeln med diverse simredskap (dynor,ringar,puffar)sitter det alltid flera vuxna på poolkanten som inte släpper dem med blicken föränn poolen är övertäckt och låst igen.Vi har lärt oss hur fort det kan gå o inga flera barn ska drunkna när vi är närvarande.Jag får väl som vanligt ta till Nils Ferlins nidvisa till människan här nere i lite avkortat skick.Jag brukar trösta mig med den i bland när jag tycker världen är totalt utflippad.
anonymt inlägg #2
Ferlin. Jag är ett stackars djur som tappat svansen/ som min kusin, den fredlige schimpansen / Min fader Adam gick i Edens lunder/ som något oförgätligt apvidunder / Rätt solo var han av sitt slag och släkte/ en konstprodukt som många frågor väckte/ Hans ögon lyste lika små som röda/ stor var hans brunst - som hans talang att döda/ Där kom en lurvig, brun gorillahane/ en sten i hjärnan vart hans fall och bane/ Men honan log - thy fick hon länge leva/och skriften skriver hennes namn som Eva/ Vår moder Eva var en grann tjinona/ en liten smidigt växt gorillahona/ Hon födde Adam barn och knäckte nötter/ och lärde svartkunskap vid mästarns fötter/ Och tiden gick och Adams barn och söner/ degenererades och uppfann böner/ och uppfann samhällsskick, polis och lagar/ och gjorde slut - totalt - på Paradisets dagar/ Och blevo myror blott i jättestackar/ dem nöden trampar i med spikjärnsklackar/ - Du alltets medelpunkt, som det är skrivet/ du frågetecken för dej själv och livet/ du senapskorn på världens åkrar gödda/ av det förmultnade och det förblödda/ du människa, du manifestationen/ av Han som bor i tron och religionen/ till slut så är du dock, du jordens konung/ trots dina skalders rökelse och honung/ en stackars apa blott på dekadansen/ som tappat både sinnesron och svansen/
anonymt inlägg #3
Thomas: Det finns tillfällen man vill dela ut en 10.a.Har du inte läst hela artiklen så gör det.
anonymt inlägg #4
Tack, sunny. Jo jag har läst artikeln och håller med dig (om tian).
inlägg #5
Annons:
Bra artikel! Kan inte annat än stämma in med flera andra kommentarer. /Nettan
anonymt inlägg #6

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Jobbsök

Sök enkelt bland tiotusentals
jobbannonser hos Workey:

VAD

titel, nyckelord el. företag

VAR

Upplevelsepresent.se