Fredag den 25 maj 2012 Ny användare | Logga in  

Skriv idag om: Bostadsrätt vs hyresrätt? | Egyptens presidentval | EU-toppmötet  Börja här!

sourzeforum
Visa sida: 1 2 3 4 5
Egon Frid gör i alla fall total avbön och varnar andra för att stödja konspirationstokarna. "Jag ångrar att jag skrev på uppropet. Jag har begärt att mitt namn tas bort från uppropet. Jag har inte tidigare, nu eller i framtiden befattat mig med något mer än att skriva på uppropet. Allt annat som dykt upp på vägen i form av mer eller mindre suspekta åsikter, uppfattningar och intressen tar jag avstånd ifrån." "Jag vill också varna alla som med goda avsikter ger sig in i något liknande detta upprop. Vi måste veta vad uppropet har för avsikter och vem som står bakom uppropen. De negativa överraskningarna som annars kan ske, kan likna de negativa konsekvenser som jag fått erfara under dessa månader."
anonymt inlägg #41
anonymt inlägg #42
Ja, det var bland det mest tydligaste fall av 'vuxen-mobbing' som folk sett på tv på flera år!. Så uppenbart att Egon var utsatt för påtryckningar och 'grupp-tryck' för att han begått det värsta brottet av dom alla!, nämligen 'Tankebrott!'. Det är helt enkelt förbjudet/tabu att i Sverige(eller andra länder) ens tendera till skepticism eller använda sig av kritiskt tänkande mot en rapport/teori som kommer ifrån högre instanser/politiska agendor. Personligen så tror jag att det var så tydligt i detta fall, så att agendan för att förhindra att en ny och oberoende utredning skjöt sig själv rejält i foten!. Fortsätt gärna att attackera oliktänkande människor på detta sätt, det får bara flera att förstå att det är någonting som är väldigt fel med den officiella konspirationsteorin. Tack Kalla Fakta! ;)
inlägg #43
Kalla fakta reportaget var tunt. När det gäller sanningsrörelsen så är de som SD. Precis som SD säger att de bara vill diskutera invandringen på ett öppet sätt, men där främlingshatet finns under ytan, så säger "sannings"-rörelsen att de bara vill ha en ny utredning, men där ligger under ytan agendan att ge Israel och USA skulden. Kravet på en ny utredning är bara ett medel för att få ut det budskapet. "Sannings"-rörelsen skule vara de stora förlorarna på en ny utredning så det vore festligt om det blev ne sådan.
inlägg #44
Det är viktigt att inte dra några förhastade slutsatser. I nuläget är det alla motsägelser kring attackerna som framstår tydligast. Vem som än ligger bakom 11 september så rör det sig om en konspiration. Själv tar jag avstånd från varje form av antisemitism. I sammanhanget kan vi tänka på den ogrundade demonisering som skett av världens muslimer och araber sedan 11 september.
inlägg #45
Annons:

peter: Hahah.. Det du säger visar enbart på hur mycket du 'tror' dig veta!. Och hur lite forskning du själv gjort när det gäller geopolitiska agendor. Jag skulle vilja hänvisa dig till en tanke smedja som heter: The Project for the New American Century(PNAC)Och till delrapporten vid namn: Rebuilding America's Defenses: Strategy, Forces and Resources For a New Century [länk] publicerad September år 2000. Kolla upp vilka som är medlemmar och vilka andra grupperingar dom är med i och vad för globala ideologier dom grupperingarna strävar mot/för vettja. För övrigt så står det i början på sidan 51, "Further, the process of transformation, even if it brings revolutionary change, is likely to be a long one, ABSENT some catastrophic and catalyzing event – like a new Pearl Harbor." Men läs gärna hela dokumentet och fundera över hur mycket av det som hänt efter 9/11 som hände ett år efter rapporten blev offentlig. Sedan så kan ju jag själv tycka att det är ett konstigt drag av 'Al-Qaida' som efter att ha planerat attacken så väl, slutligen enbart spelar globalisterna rätt i händerna om dom nu verkligen var ute efter att göra skada!?. ;)
inlägg #46
För mig så är det rätt så tydligt att det finns krafter som arbetar över nation-gränser, så att ens skylla på ett land funkar inte riktigt.
inlägg #47
föresten så finns en dokumentär som heter The New American Century [länk] Den skall tydligen vara relevant till det jag nyss hänvisade till, men jag har ej sett den själv än, så kan tyvärr inte uttala mig om informationen i den i dagsläget. Har bara läst dokumentet.
inlägg #48
Visa sida: 1 2 3 4 5

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Upplevelsepresent.se