Torsdag den 9 februari 2012 Ny användare | Logga in  

Skriv idag om: Sverige och korruption | Löfvéns riksdagsutanförskap | Kärnkraftssäkerheten i Sverige Börja här!

sourzeforum
Det är farligt att skriva en sådan här text....att ta något lösryckt och skriva ihop det till en sanning. Visst kan det vara fundersamt och tankeväckande, men om man ser till dödsfall i t.ex Norge så ska man nog fundera en vända till. Jag rekommenderar alla att ta sig in på WHO's hemsida, läsa objektivt och sedan ta ett beslut som passar individen.
inlägg #1
#1 Det är ändå farligare att falla in i myndigheter och organisationers vaccinationshysteri när läkemedelsföretagen står bakom ridån och drar i trådarna. Tilläggas bör också att i Sweizh rekommenderar myndigheterna ej vaccin till barn under 18 år och äldre just på grund av de risker som finns med vaccinet.Det märkliga är tycker jag att man ej testar alla som kommer in på sjukhus med influensaliknande symptom för att ta reda på vem som bär på detta virus. Det vore väl det bästa och enklaste sättet att sätta in resurserna där de behövs för att begränsa smittspridningen och ha bättre koll på antal smittade.
inlägg #2
Det farligaste är trots allt att drabbas av sjukdom! Vaccinet har hjälpt oss emot smittkoppor, polio, difteri, mässling, kikhosta, stelkramp, påssjuka, röda hund och nu mot influensa! Många av de här sjukdomarna var dödliga eller förorsakade invaliditet och omåttligt lidande. Vaccinet är en uppfinning som i hög grad bidragit till ökad livslängd och mindre lidande. Att vaccination över huvud taget ifrågasätts är för mig en gåta, men jag förmodar att det beror på genuin okunskap och historielöshet.
anonymt inlägg #3
GunnarL = Schlyter in disguise?
anonymt inlägg #4
Hörde för några år sen att det kommer att bli stora problem i framtiden med det ökade antalet personer som har achbergers syndrom.Omsorgschefen sa, Fler och fler barn har det och man vet inte hur man ska klara att ge alla sysselsättning och stöd.
anonymt inlägg #5
Annons:

Som vanligt ska vi vuxna ta en massa beslut som är svåra utan tillräcklig( och sann?) information. Ska vi vaccinera? O i så fall när ska vi börja? Varför är barnen inte föör små för den ordinarie vaccineringskuren när de inte rekommenderas vaccin för svininfluensan? Mina föräldrar har i många år tagit influensasprutan-kanske behövligt på ålderns höst-det är inte jag kvinna att svara för men varför ska de fylla i ett formulär med frågan:
Är du allargisk mot kvicksilver?
Njaeojokansketrordetvetej. Hoppas jag sluppit utsättas för kvicksilver tillräckligt få ggr i livet för att ens behöva fundera på frågan...Vem, i hela friden i denna värld är inte "allergisk" mot kvicksilver? Varför vågar ingen berätta att om vi gjorde om vaccinerna till engångsdoser behövs inte kvicksilver som konserveringsmedel.
Men det blir väl som med amalgamet som också innehåller detta milt sagt allergiframkallande ämne-det fasas ut utan kommentarer och skapas någon annan typ av konserveringsmedel för att slippa fråga administerar ytterligare en blankett för frågan om allergier.
Problemet med kvicksilver är sedan löst med nya tandlagningsmaterial, andra typer av kosnervering/engångsdoser av vaccin och slutförvaring av gamla plomber och annat MILJÖ-farligt i bergrum när resterande "farligt avfall" kastat in handduken och ska bli jordgubbar.
Men i munnen och vacciner är kvicksilver "bara" allergiframkallande-möjligen.
Vilken värld vi lever i?
Trevlig helg trots allt.
inlägg #6

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Upplevelsepresent.se