Torsdag den 9 februari 2012 Ny användare | Logga in  

Skriv idag om: Sverige och korruption | Löfvéns riksdagsutanförskap | Kärnkraftssäkerheten i Sverige Börja här!

sourzeforum
Visa sida: 1 2
Vad lätt det plötsligt har blivit att föra hyfsade resonemang utan störningar!
anonymt inlägg #11
Hej Janne, det är ju möjligt att du har rätt. bland kultretablissemanget verkar det iallafall vara lite inne att vara religiös. Ateismen tror jag inte är så utbredd. Möjligen i så motto att folk menar att man visserligen inte kan bevisa att gudarna inte existerar, men att gudsbegreppen är ungefär lika trovärdiga som Olympens gudar. Jag tror att det är den vanligaste inställningen i västvärlden och att den vinner allfler anhängare.
inlägg #12
Jag funderar vidare Peter...Ja nästan ingen presenterar sig som ateist - men flera borde presentera sig som humanister...
anonymt inlägg #13
#11. Helt klart! Har red vidtagit någon åtgärd?
inlägg #14
#13. Jag ska kolla vilka definitioner som finns av begreppet "humanist" och huruvida det stämmer på mig. Det är väl några förmenta huminister (Björn Ulveus exvis?) som propagerat för ateism under humanistisk flagg.?
inlägg #15
Annons:

#15. Nja, jag kollade lite på wikipedia, men det kändes inte riktigt klockrent. Det borde finnas en idéströmning där jag känner mig hemma. Kanske om man tittar närmare på någon variant av humanism.
inlägg #16
Humanist och ateist är inte samma sak även om Ulveus kanske antyder det.
anonymt inlägg #17
Visa sida: 1 2

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Upplevelsepresent.se