Torsdag den 9 februari 2012 Ny användare | Logga in  

Skriv idag om: Sverige och korruption | Löfvéns riksdagsutanförskap | Kärnkraftssäkerheten i Sverige Börja här!

sourzeforum
En jättebra artikel som belyser att när man fått hjälp, så behöver man inte hjälpas hela tiden.
På samma gång, fungerar de hemlösas tillhåll som ett slags kollektiv, där likasinnade kan träffas. En del människor vill kanske inte ha ett eget, tryggt hem?
Jag skulle vilja ta reda på hur det egentligen föreligger.
Men man tycker ju att samhället, med all kompetens som här finns, borde fungera, även för de hemlösa.
När man fâr hjälp borde man fâ den hjälp man ber om och inget annat.När man inte fâr det sâ är det andra intressen som styr. Vilken vârd och omsorg fungerar utomordentligt?När tänker man pâ de hemlösas bästa, pâ barnens bästa,de sjukas de gammlas bästa.Jag undrar????
anonymt inlägg #2
Mitt i prick som vanligt. Att de hemlösa görs till "industri" delar de med andra utsatta grupper i samhället.Jag har aldrig mött en prostituerad som fått hjälp av de s.ka "prostitutiongrupperna" som lever bra på att stort sett inte se,inte höra o inte tala.Några kan dock skriva o de har skrivit avhandlingar o böcker där de hängt ut enskilda helt rättslösa individer o därmed tagit ännu ett steg i karriärstrappan.Med de hemlösa är det samma sak.
anonymt inlägg #3
Ord och inga visor! Det behövs.
inlägg #4
Annons:

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Upplevelsepresent.se