Fredag den 25 maj 2012 Ny användare | Logga in  

Skriv idag om: Bostadsrätt vs hyresrätt? | Egyptens presidentval | EU-toppmötet  Börja här!

sourzeforum
Visa sida: 1 2 3 4
Att försvara Israel så enögt och tycka att all kritik av vad Israel håller på med betyder antisemitism är faktiskt visar hur omöjligt det är att prata mad fanatiska Israelanhängare. Att Israel utnyttjar den under århundraden beklagliga antisemitismen och framförallt nazisternas massmord för att bete sig som de gör med palestinierna, det är bland det vidrigaste man kan tänka sig. Just Israel borde ha förstått bättre och blivit en model för försvar av människoräätten och freedlig samlevnad. Det är tydligt att terorister uppmntrar varandra just när de bekämpar varandra med samma vidriga medel. Hamas och Israels regering är lika goda kålsupare
anonymt inlägg #31
Jocke: jag har flera gånger råkat illa ut då jag pucklat på män som offentligt plågat djur.Mest i södra Europa.Han som fick träskon i huvudet hade just utsatt mina barn för livsfara.Alltså har jag slagit i affekt. Mordet på min mamma har jag roat mig med att planera under många år.Det är säkert nyttigt som avledning om man hatar någon så strakt? Dottern är vältränad i kampsporter o är 180cm hög så Gud hjälpe den som försöker krångla med henne.
anonymt inlägg #32
#32) Jag har sparrat mot rätt vältränade unga flickor, de är snabbare och mer tekniska än mig, men deras fysiska begränsningar gör ändå att de inte slår speciellt hårt. (Annars skulle jag aldrig vågat)
inlägg #33
32 Jag förstår, jag är själv en djurvän, har jobbat indirekt för svenska Djurskyddsföreningen. Sverige är här något bättre. Jag förmodar du hade en viss fördel av att vara arg kvinna? För visst ligger det i våra biologiska gener att inte slå kvinnor, utan att försvara dem. Men som jag försökt förklara så måste det finnas gränser. Jag har också jobbat aktivt med barnsäkerhet, som är skandalös på vissa håll (var på mina barns skola). Skulle aldrig tillåta ett barn sitta i en fönstersmyg ens på första våningen. (Som nu hänt på tredje) Rutan kan ju också gå sönder.
anonymt inlägg #34
18/ Ja Jocke, det är en mogen kommentar! Fylld av sakkunskap vad det gäller den finska machokulturen och även vad det gäller faran av upprepade slag mot huvudet.
anonymt inlägg #35
Annons:

"Finländska flickor är förnuftiga! Finländska pojkar skall givetvis ha mycket stryk - det är det enda språk de förstår. Det fostrar ju män i stället för sillmjölken och det är man mycket mån om i Finland. Jocke- halvloggad har säkert blivit hårt misshandlad av kvinnor under sin levnad. Slagen förmodligen uteslutande riktade mot huvudet." (GunnarL) Objektivt sett, är detta verkligen ett moget, inhopp i en debatt? Och det verkar som om särskilt smålänningar är fast i en gammal illusion om manlig osårbarhet. Dolda bakom masken och när det passar. Men nu skall jag komentera tyskar på 30-talet.
anonymt inlägg #36
Ishak har ju minst en skruv lös. Kan ingen dra åt dem åt honom?
anonymt inlägg #37
Jag tål inte nazister de borde brännas på bål. Men när man läser det man läser om konflikten idag börjar man ju undra vad som fick Hitler att bli sådan jude hatare. Trots att det var total förkastligt detta systematiska mass mord på judar och andra grupperingar som ei var önskvärda.

Får vissa Israel anhängare en att funder om han inte fick för lite tid på sig. Frågan är vem är värre sionister eller hammas. Det lutar till sionisterna.
anonymt inlägg #38
Visa sida: 1 2 3 4

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Upplevelsepresent.se