Fredag den 25 maj 2012 Ny användare | Logga in  

Skriv idag om: Bostadsrätt vs hyresrätt? | Egyptens presidentval | EU-toppmötet  Börja här!

sourzeforum
Diskuterar artikeln Fotboll är politik
Visa sida: 1 2 3 4
Jag hejar på "kapitalistlaget" Malmö FF, som någon kallade det. Men vad bryr jag mig om det, mitt hjärta klappar för himmelsblått och jag är ju inte den som byter lag vid motgång precis. För mig är dock begreppet fotboll mycket mer än bara en boll som ska skjutas mellan några gubbar och sen i nätet. Det är lagandan, korvätandet innan matchen, sångerna från ståplats och stämningen på läktaren. Ja, förutom den där stämningen då det är halvfeta gubbar som tar till en grov ton, även om de har en 7-åring om vardera sida, och skriker till spelarna trots att de inte hörs. Det kallar jag inte fotboll. Det kallar jag nu-har-det-gått-för-långt.
inlägg #31
Jag känner igen känslan. De halvfeta gubbarna du talar om är väl mellan 25 och 40? Det blev en attitydförändring för sådär en 20 år sen. Todigare räckte det med en polis med sabel som tog hand om någon byfåne som skrek. Nu uppräder hela klackar som byfånar. De saknar nog verklig känsla för fotbollens skönhet, tror jag
anonymt inlägg #32
#32) Men vad har eventuell semikorpulens och ålder med dåligt uppförande att göra? På KFF´s matcher finns både beniga och tjocka som för de mesta och de allra flesta, uppför sig rätt hyggligt ändå. Fenomenet är nog mer kopplat till en del klubbar, varav MFF är en av de sämre. För övrigt så infaller väl privilegiet att få kalla sig gubbe först efter man kommit över på dösidan.
inlägg #33
Som gubbe ville jag gå emot Sofias definition av gubbe. Det var väl fadern som skrek med 7-åringen vid sin sida?Jag tror storklubbarna i storstäderna drar till sig huliganer. BP, Gefle, Häcken, Halmstad, har inga vad jag vet
anonymt inlägg #34
Visa sida: 1 2 3 4
Annons:

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Upplevelsepresent.se