Fredag den 30 juli 2010 Ny användare | Logga in  

Börja blogga i Sourzes nya bloggfabrik!

sourzeforum
Diskuterar artikeln Antikvariatet Mormors lekstuga
Visa sida: 1 2
inlägg #11
Ska prova Länken senare. Lyssnade i går på Darwins o andras synpunkter på just detta med hur uppkom musiken. Någa ansåg att det är samma ådra som gör en del av oss "religiösa",lite att bita i.I klart ateistiska sammanhang har det inte uppstått mycket ny musik. Som jag fattat det...
anonymt inlägg #12
"Ateism" är nog ett relativt modernt påfund. Liksom de religiösa riktningar som velat förbjuda musiken (och dansen). Men utvecklingen går vidare. Skönt man kan välja själv, på det området åtminstone...
anonymt inlägg #13
Jo du Jocke det är tur att vi alltid något att välja på. hur besvärligt det måste vara för präster som är allt annat än troende men präster ska de vara lika förb...
anonymt inlägg #14
Så där ja nu har jag satt på mig glasögonen så att man kan kolla upp om man har" vänta jag har glömt har, ja där ser man.
anonymt inlägg #15
Annons:
Utf 14 Vad kräver du av en präst eller frikyrkopastor för att du ska godkänna honom/henne???
inlägg #16
Han bör åtminstone tro på Gud. Det finns de som anser att han övergivit oss på grund av sitt eget misslyckande som att vara Gud.
anonymt inlägg #17
Ja Janne: här håller jag med Utforskaren.Han/hon ska tro på Gud.Det tycker jag skalll vara ett minimumkrav på alla som vill bli präster,predikanter,påvar o kardinaler.Att däremot arbeta som t ex Diakonissa åt kyrkan är en ana sak.Jag har en syster som inte tror på gud men arbetar för svenska kyrkan.En diakonissa gör ju ett rent arbete åt sin kyrka och så länge syrran tycker att hon kan göra en insats så är hon nöjd med sitt yreksval.Såvitt jag vet:jag känner henne inte så bra
inlägg #18
PIA :Jag har skrivit en svarsartikel till din senaste med titlen Efter festen.Får se när den kommer in.
inlägg #19
Visa sida: 1 2

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Jobbsök

Sök enkelt bland tiotusentals
jobbannonser hos Workey:

VAD

titel, nyckelord el. företag

VAR

Upplevelsepresent.se