Torsdag den 9 februari 2012 Ny användare | Logga in  

Skriv idag om: Sverige och korruption | Löfvéns riksdagsutanförskap | Kärnkraftssäkerheten i Sverige Börja här!

sourzeforum
Diskuterar artikeln Brevbomb mot yttrandefrihet
Sourze - de otryggas och kränktas rike. Skämta litet med någon här men var då beredd på att din bil exploderar när du skall åka till jobbet morgonen därpå.
anonymt inlägg #1 - 2 svar på det här inlägget
Kent Kisse det har varit en liten palaver här, mellan några stridstuppar, hoppas att det ordnar upp sig, så de berörda blir sams. Du! har du något som smäller högt som kan väcka oss på Sourze, du som är fin på att få till det med dina kommentarer.. Håll med om att Anna Skåner har fått ihop en bra artikel som är tänkvärd att läsa om hur hon ser på vårt samhälle och de specifika yttringar som pågår.
anonymt inlägg #2
Vilka stridstuppar och var?
anonymt inlägg #3
Påhopp i sak ska man naturligtvis tåla. Därför behövs din artikel, den är en viktig påminnelse till alla som deltar i samhälsdebatten i smått och stort. Formellt gäller i detta forum samma normer och regler mot kränkningar och förtal som i traditionella pappers- och etermedia. Där tar väl även sourze-organisationen själv på sig ett visst ansar. Att det i snabba och korta kommentarna (som ju har ett stort värde för allas meningsutbyte) ligger nära tillhands att ta ta "genvägar" med risk för överramp får man nog vara beredd på. Men det är ju upp till var och en vad som ska acceptera. Men de vore synd om vissa inte kunde "tagga ned" lite så att fler känner sig bekväma med att delta i samtalet - som ju har ett viktigt syfte. Ta i första hand Anne Skåner på orden, så slipper vi finliret om de juridiska gränserna går för den yttrandefrihet vi alla värnar.
/Ulf Lönnberg
inlägg #4
Tyvärr innehåller din artikel en hel del sakfel Anne Skåner och som så många andra förstärker du bilden av att det i grunden skulle handla om en liten fejd på nätet. Du borde veta bättre! SR Väst har gjort ett reportage om händelsen som lämnar allt i övrigt att önska och som jag redan sagt till Stefan Elofsson och Adam Kalin - artikeln som ligger ute på radio västs sida luktar beställningsjobb lång väg! Bygg därför inte på dagsbilden som florerar om en kvinna som har sig själv att skylla. Använd inte ord som "kränkning" om du inte kan förtydliga vari kränkningen består. Du vet likaväl som jag att det finns människor i de här kretsarna dit både du och jag hör, som inte ens tål en fråga utan att ropa på polis! Och som bevisligen är beredda att gå mycket längre! Så Anne - jag vet att du menar väl, men sätt dig in i vad frågan handlar om ordentligt nu! Innan som det skrevs om på en viss sida "något värre händer". Förstå att detta är ett verkligt hot och inte en liten dispyt!
anonymt inlägg #5
Annons:

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Upplevelsepresent.se