Fredag den 25 maj 2012 Ny användare | Logga in  

Skriv idag om: Bostadsrätt vs hyresrätt? | Egyptens presidentval | EU-toppmötet  Börja här!

sourzeforum
Diskuterar artikeln Visst är EU skrutt!
Visa sida: 1 2
Det blir nog Marit Paulsen ändå - efter att ha studerat hennes imponerande meritlista i Wikipedia. Ett år utsågs hon till Årets Europe! Mycket annat hade jag glömt eller aldrig vetat. Det kan inte vara någon tvekan om att det är hon som just nu dragit upp FP opinionssiffror till nya höjder. Heja på gumman säger jämnårige gubben.
inlägg #11
#11. Ja, det är inte helt lätt. Själv avskyr jag Hökmark och en-mans-UD-Bildt, så moderat jag är. Men faktum är att jag nog kryssar, möjligen i brist på bättre, när allt kommer omkring, Bildts fru. Hon är åtminstone internationell, kan massor av språk, bra utbildning, har i jobbat i många länder och (inbillar jag mig) har en inte lika inskrängt syn på vare sig EU eller världen som de flesta andra kandidater. Där verkar föreställningen om att Sverige är universums mittpunkt och normalitetens centrum vara förhärskande. Oavsett partifärg.
inlägg #12
KD måste ha gjort ett enormt misstag som sätter ett helt okänt ansikte högst upp på listan och "statsmannen" Alf Svensson långt ner..
anonymt inlägg #13
Det är ofattbart att Hökmark hängt med så oerhört länge, för jag har aldrig hört någon säga ett positivt ord om honom. Men Carl Bildt är ju respekterad i vida kretsar för sina kunskaper, kontakter olika uppdrag osv.Vem på sossesidan kan mäta sig med Bildt. Men visst är det lite enmans-show över honom.
anonymt inlägg #14
#14. Det jag verkligen inte gillar hos Bildt är att han inte kan ta till vara Sveriges intressen. Jag tänker då på hans förslag om nedläggning av ambassader och generalkonsulaten i bla Hamburg och New York. Som sossarna (av alla) helt riktigt påpekat är det bara Moldavien och Albanien i Europa, som inte har generalkonsulat i New York. Och han påstår sig var internationell? Jo, hej Du! Man får lätt intrycket av Bildt att det inte behövs något UD. Det räcker tydligen med hans eget flackande runt jorden där han mest gör reklam för sig själv.
inlägg #15
Annons:

LARS Visst ligger det mycket rätt i den kritiken och han anses väl vara en ganska usel personalledare på UD. Medan plötsligt M-L Ekman på Dramaten plötsligt utsetts till rena toppemchefen. Oväntat för mig!
anonymt inlägg #16
Vad är det för en obildad stackare som kallar sig för perpeteum?
anonymt inlägg #17
Ännu än retorisk fullträff av Kenneth Kattpiss! Övriga debattörer bävar i beundran.
anonymt inlägg #18
Att ett kålrotshuvud skall förstå vad jag åsyftade är givetvis inte att räkna med.
anonymt inlägg #19
Visa sida: 1 2

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Upplevelsepresent.se