Torsdag den 9 februari 2012 Ny användare | Logga in  

Skriv idag om: Sverige och korruption | Löfvéns riksdagsutanförskap | Kärnkraftssäkerheten i Sverige Börja här!

sourzeforum
Visa sida: 1 2 3
Historien om Liza M och Gömda är bara toppen av det isberg som gäller alla osanning och myter som sprids i frågan om kvinnofrid och sexualbrott. Sanning 1: Kvinnor misshandlar män i nära relationer lika mycket som tvärtom - Vem i det offentliga Sverige gillar en sådan sanning?
inlägg #21
Ett problem med misshandelstatistiken är att feministerna har tänjt definitionen på misshandel så att de ensidiga undersökningar som gjorts skulle bekräfta deras bild av männens undertryckande av kvinnor. Hot räknas exvis som misshandel, ja, jag vet inte kanske tom att man känt sig hotad. Med denna definition så kan man räkna ihop en hel del misshandel fall under ett år. För att bluffen ska gå hem så gäller det att inte ställa samma fråga till männen. Nu gjordes ju det till slut och då visar det sig kvinnor misshandlar män minst lika mycket som tvärtom. Med denna vida definition på misshandel så stämmer det nog ganska bra med de flestas erfarenheter av vad som sker i samhället. Man utnyttjar dem som verkligen misshandlas, och för all del även dem som misshandlar. Jag skulle tro att i den vardagsspråkliga definitionen av misshandel så är det fler män än kvinnor som misshandlar sin partner. Jag tror också att det är ganska ovanligt, oftast med drogproblem med i bilden.
inlägg #22
Det finns nog en och annan störd kontrollfreak som försöker med berått mod kontrollera sin partner med grovt våld och hot om våld. Troligtvis fler män än kvinnor, men jag skulle inte tro att det har undersökts i Sverige. Jag har sett undersökningar från andra länder och häpnat över att det ofta är kvinnor som slår och terroriserar. Sedan finns det psykisk misshandel i olika form och sammanhang som är lika relevant och allvarli, men givetvis oerhört svår att bevisa.
inlägg #23
Att berått mod bedra nog är ju exvis att orsaka sin partner och familj en oerhörd smärta. Om man kollar kvällstidningarnas löpsedlar kan man konstatera att otrohet närmast uppmuntras. Den brutala hänsynslösheten i sammanhanget ignoreras totalt.
inlägg #24
Ujujuj."Att med berått mod bedra någon..." skulle det vara.
inlägg #25
Annons:

Såg idag på Aftonbladets förstasida att Liza Marklund kryper till korset. Fortfarande gäller den gamla sanningen, att när små höns lägger stora ägg blir dom trasiga i ändan! Jag vill gratulera Sourze för rakryggig
hållning i denna fråga!! Mats hägglöf
inlägg #26
Visa sida: 1 2 3

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Upplevelsepresent.se