Torsdag den 9 februari 2012 Ny användare | Logga in  

Skriv idag om: Sverige och korruption | Löfvéns riksdagsutanförskap | Kärnkraftssäkerheten i Sverige Börja här!

sourzeforum
Visa sida: 1 2 3
Ha, ha, spelar en trudelutt på världens minsta violin för giriga mediakoncerner som inte ostört får blåsa folk på pengar och styra och ställa som dom vill. Som min dotter brukar säga: "Tänk om jag hade betalat för den här skiten" :-))
Filmindustrin måste bäva :-)
"Med kommande usb 3.0-standarden tar det ynka en minut och tio sekunder att ladda över en hel Blueray-skiva från en dator till en annan, och nästa år är den klar."
inlägg #12
Ja, jag har aldrig fildelat, men jag har heller inte själv köpt någon sorts skivor eller spelat in på kassettband under de senaste femtio åren, det var det andra i min tidigare familj som har gjorde i - vad jag tyckte - tillräcklig omfattning. Däremot har olika företag, tidningar mm. skickat en massa CD som jag nästan aldrig lyssnat på. Du skriver: "Vad säger ni fildelare, vad skulle ni göra om vi upphovsmän klev in på era bakgårdar, stal era cyklar och förklarade det med ursäkten att vi bara skulle använda de 'för eget bruk'?" Men då jämför du den fysiska verkligheten med cyberrymden och internet, och det är inte alls samma världar. Istället bör du jämföra internet och fildelning med wikipedias "Särimner, fornvästnordiska Sæhrímnir en galt som enligt nordisk mytologi födde einhärjarna i Valhall. Särimner slaktades varje dag och blev uppäten för att morgonen efter återuppstå hel och levande, redo att åter bli slaktad"... forts...
inlägg #13
...forts/ Jag skulle faktiskt inte bli särskilt upprörd om någon klev in på Valhallas bakgård och stal våra Särimnercyklar. De fanns ju i så fall kvar precis där vi ställde dem på kvällen och de var precis lika oskadda som förut hur många upphövsmän som helt klivit in på hur många av Valhallas Särimnerbakgårdar som helst!
inlägg #14
Billy Butt/ Vadå Björn Ranelid? Björn Ranelid har ju livslång statliga bidag, och han har ju aldrig blivit fildelad! De enda av undertecknarna som i nämnvärd utsträckning numera fildelas är förstås Per Gessle och Jill Johnsson. Och hur länge har det funnits något superenkelt, snabbt och vettigt alternativ.
inlägg #15
Annons:

Billy Butt, du borde försöka se världen från andra sidan - inte bara som konstnär och producent. Vi har alltså en Borgerlig Regering som jagar
Fildelare på internet, men låter våldsamma och människo-hatande Kommunister dela människor och företag mitt itu i Malmö och andra Svenska städer, är detta en tingens ordning som tilltalar er artister, som aktiv Sverigedemokrat så uppskattar jag förvisso att denna ordning ger oss fler
röster, men jag uppskattar det inte i min vardagliga roll som medborgare....
inlägg #16
Man skulle koratfattat kunna säga att Borgarna "silar mygg och sväljer kameler".
inlägg #17
#16 Oj, det var värst johnnyreb att du törs tala om att du är Sverigedemokrat. Ponera att du gjort detta i våras då hade det tagit hus i helsike för dig, för är det något man avskyr på detta forum är nationella personer. Tro mig jag blev beskylld för att vara Sverigedemokrat och en rad av besvärjelser över min person som följd. Det löjliga med detta är att jag är varken det ena eller det andra, men jag lovar dig att jag respekterar dina åsikter precis som är fallet med alla andra som skriver på Sourze, även om jag inte delar deras åsikter alla gånger. Men detta forum är till för att ventilera åsikter med respektfullt ansvar, åtminstone skulle jag vilja ha det på detta sätt.
inlägg #18
Tja, sen Stålberg inte skrivit nåt här på länge så har väl "Godhets Borgarna" tagit över forumet.
Borgare som tycker det är okey att jaga fildelare,men att man ska va snäll emot våldsamma kommunister
och bjuda dom på kaffe och tårta. Men det är väl främst 2 saker som kan sägas om detta, dels om
Svenska Folket kommer att tycka som dom här inför valet 2010, dels om dom själva kommer att tycka det
när kommunisterna brännt ner deras fina villa-områden till gangn för kommunisternas "klasskamp för
världs-proletariatet"....
inlägg #19
Förmodligen är Sveriges det mest byråkratiska landet i världen på frivillig väg som kanske har med ett demokratiskt tänkande att göra. Sossarna leder skyhögt i organisationligan med LO som en spjutspets styrt av det kollektiva tänkande på gott och ont. Varenda svensk föds in i kollektivt tänkande (Jantelagen) som ger föga utrymme för den individualistiska tanken att få vara någon. Alltså hela vårt land består av grupperingar likt små öar med en politisk styrmotor som driver grupperingarna ensidigt i samma kurs med vänstervindar i ryggen ikollitionskurs mot högerbrisen. Personligen tror jag att landets utveckling rent psykoligiskt fullriktgt är på väg att stranda enklare utryckt kollapsa av motsättningar för det finns en tydlig tedens att det gängse mönstret av byråktati lär brytas ned, allt tyder på att folket kräver mer och mer att den egen vilja ska segra. Kanske vår mångetnisitet har skapat en ny mänsklig kultur att var och en är sig själv närmast.*f
inlägg #20
Visa sida: 1 2 3

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Upplevelsepresent.se