Jag förstår att det handlar om Phelps ADHD och att han lyckats trots(?) det. Men att visa hans guldlopp (sluten) dagligen är bara för mycket! Och när det gäller sportjournalister så: De som hörde den utdragna och okänsliga intervjun med Kallur efter hennes fall inser kanske...Av alla usla journalister slår sportisarna rekordet!
Jag vet varför jag inte någonsin varit en tävlingsmänniska. Jag skulle inte psykiskt klara en sådan smäll som Kallur gått på i dag. Tänk träna i åratal och sedan inte få häcken över häcken.Förmodligen fick hon foten en cm under hindret i stället för en cm över det samma. Jag skulle få nervsammanbrott för en sådan grej. Men saken är inte särskilt aktuell just nu ;-)
I idrott gäller tydligen att de bästa inte vinner utan de inom eliten som har mest tur en dag. De som inte gör ett övertramp och de som inte får en vidnil eot sig.OM full rättvisa rådde så skulle de svenska vinna det mesta. Så har jag tolkat allt försnack till OS.//Tänk att en hoppare lyfte stången till ett helt nytt läge - och den låg kvar. Hur sannolikt var det då?