Tisdag den 7 februari 2012 Ny användare | Logga in  

Skriv idag om: Greklands närmande bankrutt | Behring Breiviks omhäktning | Uteliggarldesignen på NK Börja här!

sourzeforum
Det som också kan tillägas är att många som jobbar på sjukhus har en kluven bild och svårt att acceptera att tex alcoholrelaterade sjukdomar är just det!Kanske för att man tycker det är självförvållat eller att man haft en nära anhörig med dessa problem...vet att det är så,då jag jobbade många årv på olika sjukhus...Synd!
inlägg #1
Det är också min betraktelse, tyvärr. En del vård- och socialtjänstpersonal speglar samma ignoranta uppfattning som råder i andra delar av samhället, som t.ex. hos politiker och lagstiftare. Det är en skamlig kapitel i vår moderna historia, som vi ska skämmas över en dag på samma sätt som vi skäms idag över steriliseringarna.
inlägg #2
Själv tycker jag varken rökning sprit- och drogmissbruk kan jämföras med ett sjukdomstillstånd av typ brutet ben eller blindtarmsoperation. Faran är när man klassar missbruk - från sprit till rökning - som vilken sjukdom som helst, avsvär man sig samtidigt ett individiduellt ansvar och istället skuldbelägger samhället.
Sjukvården GÖR skillnad på folk och folk. Tyvärr är det så, har själv "märkt" det när det gäller missbrukare och utväcklingsstörda,
Annons:

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Upplevelsepresent.se