Hmm... måste erkänna att jag alltid tilltalats av liberala ungdomars friinvandringspropaganda. Men jag undrar lite om det nu inte har att göra med Vaxholmsfallet.
Putte G kamma dig nu du är ifrån Usa inte nått medeltidsland från mellanöstern eller Afrika. Dina klimatprofetier kan du glömma! Invanrinegn dödar Sverige! Snart gated communitys där du bor
Kan hålla med dig till vis del men inte hela vägen för vare sig man vill eller inte inse, så har Sverige inte den infrastrukturen som krävs för att ta emot vare sig invandring/arbetskraft som vi nu fått.
Skulle våra politiker göra sitt jobb, hade vi inte hamnat där vi är nu. Sverige ligger långt efter andra länder som haft en större position, exempelvis strax efter andra världskriget. Då sprang Sverige efter arbetskraft som bara den, stämmer det ?
Globaliseringen talar sitt klara och tydliga språk men "moder Sverige" och de gamla sosse-lagar är kvar och den nya regeringen låtsas som om inte de ser detta, tros många fina löften innan valet, stämmer det ?
Sist men inte minst: Vad jag nu undrar, i relation till friinvandring, som staten låtsas som om den inte finns, är frågan min: finns det en hundbegraven eller är det frågan om en "hundkyrkogård" ?
Ena sekunden vill Frida Johansson-Metso värna om kvinnors rättigheter, och nästa sekund vill hon släppa in fler muslimer. Är inte det att sända dubbla budskap ?