Torsdag den 9 februari 2012 Ny användare | Logga in  

Skriv idag om: Sverige och korruption | Löfvéns riksdagsutanförskap | Kärnkraftssäkerheten i Sverige Börja här!

sourzeforum
Visa sida: 1 2 3
Tack gode Gud för IPCC. "The body of statistical evidence (...) now points toward a discernible human influence on global climate." Jag har nämligen länge gått och undrat: "Pekar det statistiska bevisunderlaget på att mänsklig klimatpåverkan kan utläsas eller inte?" Endast IPCC vågar se sanningen (för det handlar ju främst om att våga), och sanningen är, inte helt oväntat, ett rungande JA - bevisen pekar på att det eventuellt kan utläsas.
Idag kan man i DN läsa att den globala uppvärmningen går fortare än IPCC beräknat. Apropå alarmismtugget från förnekarna.
Bra skrivet. Al Gore är en hycklare av största mått!
inlägg #13
Tack! Så skönt att se att inte alla helt blåögt går på vad politikerna serverar oss. Det är alldeles för mycket pengar att tjäna för dem för att få deras teorier ifrågasatta därför gör de allt för att presentera dem som obestridliga fakta.
I dagens DN-artikel framgår att koldioxiden stiger snabbare än väntat. Klimatmodellerna kan inte förklara detta.

Detta är alltså ett nytt tecken på klimatmodellernas ofullkomlighet!

Det skulle kunna vara så att koldioxidhalten stiger på grund av det varmare klimatet och inte tvärtom och att koldioxidhaltens ökning inte påverkar temperaturen så mycket. Alltså ungefär det som Peter Stilbs talar om.

Eventuellt kan detta vara början på en mer allmän omvärdering av klimatmodellerna.
Annons:

För det första vill jag tacka för de "förtryckta"lästipsen.Mycket förnämligt.Sen al gore,Tyvärr har jag inte sett filmen,men borde nog det,för att skaffa mig en egen uppfattning.Men fredspriset??Han,som de flesta,är väl styrd,av ett egenintresse,av makt,såväl som politisk/påverkan.Men det ligger en fara i att focusera på.Vem har mest/ minst rätt.Människans inre miljö,hur vi mår,påverkar den yttre/ Avgör hur vi hanterar/tar hand om/vårdar oss om, vår planet och innevånarna i/på den.
Fick al Gore Fredspriset för att han hade Rätt! Nej det tror jag inte alls.Men alldeles vanliga kloka norrmän hade konstaterat att glaciärerna smälter bara 40 mil från Oslo som på en mängd andra ställen i Norge och på andra håll. De ville skärpa uppmärksamheten på problemet. Det har de lyckats med genon Priset!
Ja men hallå!! Ska vi bara sitta och vänta på att få konkreta bevis.Vänta på att få se vem som har/hade rätt. "Oj då..det gick visst åt hel-vete.Jädrans också...Gore hade rätt!! Shit också! Farväl du vackra jord! Medan vi mänskliga varelser suttit och snackat våra klokheter har du fått ta ansvaret för våra hanslingar. Inte juste " Nu tar ja i lite. Fast bara lite. A-L
Är det acceptabelt att ljuga? Det verkar som de flesta inlägg som är emot mitt tycker "det är bra att Gore gjort att man uppmärksammat..." - men tycks inte överhuvudtaget ha läst min referens (2) - den om 35 tunga fel i filmen.
Citat: "... Kol i form av träkol stannar i jorden i tiotusentals år. Om man gör träkol av växter, och sedan blandar in det i jorden, så har man faktiskt tagit bort kol från luften. Framställning av träkol är alltså en billig lösning. Metoden är känd från förindustriell tid. Den användes i stor skala av Brasiliens indianer, redan under förkolumbiansk tid...
Visa sida: 1 2 3

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Upplevelsepresent.se