Torsdag den 9 februari 2012 Ny användare | Logga in  

Skriv idag om: Sverige och korruption | Löfvéns riksdagsutanförskap | Kärnkraftssäkerheten i Sverige Börja här!

sourzeforum
Visa sida: 1 2 3
Har själv ingen möjlighet att bedöma detta strikt vetenskapligt.
Men vad säger att dina argument och punkterna 1 och 2 skulle vara 100% sanna, och Gore och IPCC 100 % falska? Det verkar orimligt! Tiden och ny forskning kommer förhoppningsvis visa vägen. Till dess gäller försiktighet och förberedelser även för att oljesamhället går mot sitt slut.
Fyra scenarion 2050

1) IPCC m.fl har rätt, och vi har ändrat livsstil till ett hållbart lågenergisamhälle. Temperaturökningen blir begränsad liksom skadorna. Positiva bieffekter är bättre miljö, mindre materialism, ekonomisk utjämning och mer fritid.

2) IPCC m.fl. har fel, men vi har ändrat vår livsstil. De positiva bieffekterna kvarstår.

Jag tror på Peter Stilbs och tycker att det är en skandal att vi har en politikerstyrd lobby som manipulerar människors uppfattningar på det här sättet. Journalistkåren visar återigen att de mer spelar med i opinionsbildning än ägnar sig åt kritisk granskning av makten.
Jocke & peter_ - jag har alltid tyckt att man ska spara på energi, och särskilt på råoljan. Jag minns min far tyckte så också på 1950-talet - när villaoljan kostade 125 kr/kubikmeter. På den tiden var också miljösituationen även i Sverige riktigt dålig, jämfört med i dag. Det är bra att folk blivit mer energi- & miljömedvetna, men det får inte ske till vilket pris som helst. Sanningen segrar till slut, och har man haft fel, så slår det tillbaka åt andra hållet.
Sant Jocke...ingen människa är allvetande. Det som sägs vara HELA sanningen i dag. Kan visa sig vara endast en del av hela sanningen i morgon. Och medan det käbblas om vem som har rätt eller fel, Fortsätter människan att våldföra sig på vår "naturliga miljö". Tycker att det var bra att Gore fick Nobels fredspris. Hans film och hans ord har verkligen satt fart på disskusionerna i "slott och koja." Ökat vår medvetenhet. forts..
Annons:

Rackarns.Jag tar tillbaka min fråga..du hade ju redan publicerat den...:(Då får jag läsa din artikel med nogranhet istället...sen
inlägg #6
”Hur då med klimathotet? Är inte Al Gores insatser för klimatet skäl nog att ge honom fredspriset? Vårt svar är som synes nej. Det är absurt att ge fredspriset till en krigsanstiftare. Till det kommer att Al Gores insatser för klimatet är högst tvivelaktiga. Må vara att han bidragit till att göra klimathotet till en het debattfråga.”
Ett fasansfullt öde är på väg mot oss. Alldrig har en lobbyverksamhet i klimatfrågan fått sådana spinoff effekter och allt grundar sig på ett oantastligt vetenskapligt material.
Den forskning som talar motsatt får inga anslag och har ingen möjlighet att bestrida klimathysterin. Al Gore tjänar pengar, politikerna fördelar klimatforskningspengar hej vilt. Jag tror också att Al Gore är en svindlare av världsformat och kommer alldrig gå på den hysteri som nu utspelar sig.
Det är naturligtvis bara bra att Al Gores film och IPCC:s rapport har fått en sådan uppmärksamhet världen över. Oberoende av vad den globalt observerade uppvärmningen beror på, så måste det ske systemförändringar som minskar våra ekologiska fotavtryck och vars och ens försörjningsomland...
Jo, vi har förstått att Stilbs hellre lyssnar till skojare som är köpta av olje- och tobaksindustrin.
Visa sida: 1 2 3

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Upplevelsepresent.se