Torsdag den 9 februari 2012 Ny användare | Logga in  

Skriv idag om: Sverige och korruption | Löfvéns riksdagsutanförskap | Kärnkraftssäkerheten i Sverige Börja här!

sourzeforum
Diskuterar artikeln Våra svenska feminismer
Visa sida: 1 2
De var som attan E.S.! Mycket mer nyanserat än vissa andra!
Om du håller dig till början av själva artikeln. Är det inte just så det har varit ändå, en tämligen korrekt bekrivning snarare än åsikter? Dessa tre extrema, som med hjälp av sensationsmedia faktiskt trasslade till hela debatten? Eller?
Joakim.Jag har läst och läst,Men jag får någon slags prestationångest,när jag skall sätta mig ner och kom. din artikel.Det blir bara stopp.Så jag får återkomma,när stoppet lossnat.Fyndig är du..k.
Steneberg, Tyvärr instämmer jag med Jan E. Jag tycker inte heller att artikeln är bra! Jag tycker också att Du börjar uppvisa en form av "feministfobi" och tycker inte att artikeln var det minsta rolig. Men det är ju min rent personliga uppfattning. Du har ju genomgående fått stor uppskattning - så Du får väl sträcka på Dig!
Mycket träffande satir över den svenska feminismens olika ansikten. Som jag tidigare har sagt så gick jag den långa vägen via att först annamma feminismen och krympa som människa som följd, till att formulera min egen ståndpunkt i genusfrågan och försvara den med inte så lite ilska i diskussioner om feminism. Och min upplevelse är att både kvinnor och män som kallar sig feminister uppskattar att få mothugg (med undantag av övertygade fundamentalister).
Visa sida: 1 2
Annons:

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Upplevelsepresent.se