Torsdag den 9 februari 2012 Ny användare | Logga in  

Skriv idag om: Sverige och korruption | Löfvéns riksdagsutanförskap | Kärnkraftssäkerheten i Sverige Börja här!

sourzeforum
Intressant. Men jag läste nyligen att det där med y-namnen i våra fängelser faktiskt inte är sant. Bara en modern myt.
Mycket intressant inlägg. Politiske redaktören på Göteborgs Posten Jimmy Fredriksson heter ett y-namn men håller ändå med dig. Läs mer på:
[länk]
inlägg #2
Tja du Ulla Karin . Signaturen Canita är en bluff, namnet ger ingen respons vare sig via google eller eniro. "Hon" är ett nättroll som någon som finner provokation lustigt valt att lansera. De undersökningar du hänvisar till skulle jag vilja se en länk till. Från tid till annan är det vissa namn som är populära, kunganamn är säkra tips. Själv heter jag Leif-Arne, och har arbetarklassbakgrund.
inlägg #3
Hmm, var det här ett sofistikerat personangrepp? Isåfall, så tycker jag inte att det är rätt sätt att bemöta Canitas artiklar.
"Det är dags för svenska kvinnor,vägra acceptera könsmaktordningen"säger du.Vem,Vad är det som styr den.???Jag vill nog säga det är dags för oss alla att vägra acceptera ett ålderdomligt synsätt,för det gäller inte bara kön,utan ålder,klass status osv,som inte gynnar någon- mer än dom som tjänar pengar, makt på ett fortsatt "konserverande"av våra tankeinställningar.m.m.m.
Annons:

Canita och Ulla lär ju vara samma person som håller på och trolla sig. Förmodligen en man dessutom.
Ojdå! det var då en dyster profetia för mej, vars tilltalsnamn slutar med ett Y.
Vem bestämmer könsmaktsordningen ? I första hand föräldrarna i samarbete men ofta kvinnan i första hand eftersom hon står för uppfostran av både pojkar och flickor. Dety är nog inte enbart arbetarklassen som ger barnen nya och tidsmoderna namn.

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Upplevelsepresent.se